Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

S'està avaluant aquesta proposta

Reptes exposats i sotmesos a debat en la II Jornada de Dones del 13 de novembre de 2021

Avaluació i Propostes GT Coeducació

Avatar: 3ra Sessió de treball: GT Coeducació 3ra Sessió de treball: GT Coeducació En avaluació

» 01. Introducció

Aquests darrers anys s’han anat aprovant una sèrie de lleis, plans i programes i s’ha anat configurant un marc legal que aposta per la coeducació i que promou, de manera explícita, mesures per aconseguir la igualtat efectiva entre infants i joves. Existeixen, a més, molts materials, recursos, entitats i associacions que ja intervenen en els centres educatius per tal de treballar aquesta igualtat real. Malgrat tot, al Districte de Gràcia, com arreu, encara que es percep certa sensibilitat cap a la coeducació estem encara ben lluny que tots els centres escolars incorporin plenament la coeducació en el seu sentit més ampli, és a dir, com un procés educatiu global que afavoreixi el desenvolupament de les persones amb independència del sexe i el gènere al qual pertanyin i intenti superar totes les desigualtats i mecanismes discriminatoris que es transmeten socialment.

» 02. Avaluació dels objectius de la I Jornada

Després de la Primera Jornada es va crear el Districte una Comissió de coeducació i es va plantejar una Mesura de Govern en coeducació amb un finançament específic per tal d’implementar les propostes sorgides de la I Trobada de Dones:

- Dissenyar un programa de coeducació transversal a nivell de districte que integri tots els àmbits professionals, els centres de Primària i Secundària, les escoles bressol, l’educació d’adults i educació no formal, etc.

- Sensibilitzar, conscienciar i difondre les polítiques d’igualtat i la perspectiva de gènere entre la ciutadania i especialment entre els responsables dels centres escolars, el professorat i l’administració.

- Ampliar serveis i activitats que incideixin en l’equitat de gènere i trenquin amb els rols de gènere tradicionals. Millorar la difusió de les activitats que ja es realitzen

Així, durant la legislatura posterior a la I Jornada es van portar a terme diverses accions i activitats: una prospecció per tal de conèixer la tasca coeducativa dels Instituts i escoles a Gràcia, una experiència d’investigació- acció en alguna escoles, tallers per a l’alumnat, xerrades d’informació per les famílies, activitats de formació del professorat, un banc de recursos... En general, però, les activitats van ser puntuals i parcials i el curs 2014-15 es va dissoldre la Comissió de coeducació. Els objectius que s’havien plantejat (difícils d’avaluar perquè són massa genèrics) només es van assolir molt parcialment ja que les accions i activitats no van arribar a tots els centres educatius ni a altres entitats del Districte i no van tenir continuïtat. Tampoc no han estat avaluades.

Per tant caldria:

a. Aprofundir la base teòrica i clarificar i especificar els objectius de les politiques i propostes en temes de Coeducació

b. Fer propostes possibles, especifiques i coordinades tenint en compte les limitacions del Districte en aquest àmbit

c. Donar continuïtat i avaluar a les accions i activitats que s’inicien més enllà d’una legislatura

d. Actualitzar les formes d’intervenció i coordinar amb les polítiques d’ educació, cultura i gènere que es plantegen i implementen a la ciutat

» 03. Reptes de futur

1. Introduir plenament la perspectiva de gènere i l’educació afectivosexual en tots els centres escolars Difondre i afavorir el coneixement i la posada en pràctica dels programes de formació en Coeducació com el programa Coeduca’t ( DE) o Escoles per la diversitat i la igualtat (CEB) que tenen com a objectiu introduir la perspectiva de gènere i l’educació afectivosexual en els centres escolars. Així mateix, es podrien experimentar i portar a la pràctica mètodes de prevenció de l’assetjament i la violència de demostrada eficàcia. Cal tenir en compte la situació particular, els interessos i les possibilitats de cada centre educatiu.

2. Anar coeducant tota la població intervenint tant en àmbits formals com no formals

Incentivar i programar activitats de formació dirigides no només als centres educatius de Primària i Secundària sinó també a les escoles d’adults, casals de joves i gent gran i altres entitats i sectors de la població. Es poden preparar i difondre càpsules de formació, tallers de diverses temàtiques i altres activitats educatives i culturals dirigides a sectors concrets .

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir