Ajuda
Els processos participatius són un seguit de trobades delimitades en un temps concret per promoure el debat i el contrast d’arguments entre la ciutadania, o entre aquesta i les persones responsables municipals. (Més informació)
Fases del procés
Informa’t sobre la segona edició dels pressupostos participatius a la ciutat!
Participa a les sessions de debat!
Vine a les sessions de debat, informa't sobre els pressupostos participatius i comparteix les teves idees amb veïns i les teves veïnes!
També et pots apropar a qualsevol de les oficines de suport repartides als diferents districtes.
Pots presentar la teva proposta de projecte d’inversió fins el 29 de novembre!
Si has presentat una proposta, pots editar-la durant els 10 dies posteriors a la seva presentació, i/o retirar-la en qualsevol moment.
Els equips tècnics municipals avaluen la viabilitat de totes les propostes presentades, tenint en compte els requisits establerts en el Decret de convocatòria del procés participatiu.
S’identifiquen les propostes que tenen el mateix àmbit d’actuació perquè les persones impulsores pugueu valorar la seva complementarietat.
🚨 El 14 febrer de 2025 publicarem els resultats d’aquesta avaluació. Un cop publicades les respostes, si la teva proposta ha estat descartada pots demanar aclariments, fins al 21 de febrer de 2025. Del 24 al 28 de febrer: es donarà resposta a les peticions d'aclariment.
La viabilitat dels projectes, està supeditada al resultat de la concreció tècnica del projecte.
ℹ️ Més informació sobre la fase de valoració tècnica dels Pressupostos participatius.
Les propostes que compleixen els requisits són les que passen a la següent fase, de priorització.
S'allarga dos dies la fase de priorització! Des del dilluns 10 de març fins dimecres 19 de març a les 20h.
Si estàs empadronada a la ciutat i tens 14 anys o més, pots participar a la priorització de les propostes presentades. Hauràs de seleccionar (donar suport) un mínim de 2 propostes i un màxim de 10 de qualsevol barri.
Els infants, de 8 a 13 anys, prioritzen fins a 2 propostes de cada districte en una assemblea de deliberació.
Passen a la fase de concreció, màxim 25 propostes de cada districte:
Fins a dues propostes prioritzades per l’assemblea d’infants del districte.
Les 23 propostes amb més suports de cada districte.
En el cas que els 25 projectes amb més suports no sumin 1,5 vegades el pressupost disponible del districte, es prioritzaran més projectes (seguint ordre de suports) fins a assolir aquesta quantitat.
En el cas que entre les propostes amb més suport n’hi hagi de duplicades, passa a la fase de concreció la que tingui major nombre de suports, i per a omplir la posició vacant s’escullirà la següent de la llista.
Els equips tècnics municipals es reuniran amb les persones promotores de les propostes prioritzades per a concretar diferents aspectes de les seves propostes per tal d’assegurar-ne la seva viabilitat.
En el cas que no sigui possible contactar amb les persones promotores d’una proposta prioritzada,es plantejarà la possibilitat que aquesta sigui adoptada per alguna altra persona o entitat i, en cas que això tampoc sigui possible, es retirarà la proposta.
Si estàs empadronada a la ciutat i tens 14 anys o més pots votar en 2 districtes (on estàs empadronada i en un segon de la teva elecció.
Pots votar tants projectes com consideris, fins a exhaurir el pressupost assignat al districte.
No obstant això, per finalitzar el vot no serà necessari exhaurir el total del pressupost de cada districte , però sí cal votar com a mínim dues propostes a un districte.
Un cop seleccionats projectes d’inversió a dur a terme, es convoquen sessions informatives pels projectes de gran impacte o incidència, amb l’objectiu de donar a conèixer el contingut i afectació.
És el moment d’avaluar el procés amb les participants alhora que iniciem el seguiment de l’execució dels projectes d’inversió seleccionats.
Pressupostos participatius 2024-2027
30 milions d’euros per dur a terme projectes d’inversió proposats i triats directament per les veïnes i veïns de la ciutat.
Dona suport a les propostes que més t'agradinS'allarga dos dies la fase de priorització! Des del dilluns 10 de març fins dimecres 19 de març a les 20h.
ℹ️ Consulta més informació sobre la fase de priorització de pressupostos participatius.
📣 Si vols fer difusió de les propostes: recorda que en aquesta fase els enllaços als projectes han canviat.



Quant a aquest procés
Els pressupostos participatius són una eina de democràcia directa. La ciutadania proposa i escull projectes d’inversió per al districte, que es portaran a terme amb el pressupost municipal assignat al procés.
L’Ajuntament de Barcelona porta a terme el procés de pressupostos participatius en els 10 districtes. Es destinen 30 milions d’euros a projectes d’inversió proposats i escollits directament pels veïns i veïnes. Aquesta quantitat s'ha distribuït entre els districtes tenint en compte criteris d’equitat territorials, demogràfics i socioeconòmics.
Aquest procés té la voluntat de fomentar el debat al voltant de la realitat dels barris i plantejar projectes que contribueixin a la millora de la vida ciutadana Cercant aquest objectiu, s’impulsen diversos espais de participació, fent especial èmfasi en la recerca d’una participació diversa, que reculli totes les veus, totes les reflexions i totes les propostes de projectes plantejats per la ciutadania i el teixit associatiu de la ciutat.
ℹ️ Projectes objecte del procés de pressupostos participatius
Són projectes d’inversió tot allò que l’Ajuntament pot construir o adquirir. Per tant, es consideren inversions que es poden finançar amb els diners dels pressupostos participatius les següents tipologies de propostes:
Millora de l’espai públic: transformació de carrers, instal·lació d’elements urbans, creació o condicionament de zones verdes, construcció o millora d'instal·lacions.
Ampliació de les zones per a vianants, millora dels entorns escolars, elements de mitigació de la calor, incorporació de verd urbà, àrees de joc infantil, pistes i espais esportiu, àrees d’esbarjo per a gossos, etc.Millora d’equipaments municipals: educatius, esportius, de proximitat, culturals, i per col·lectius específics:
Adequació d’espais a nous usos, reforma per a l’accessibilitat, rehabilitació, instal·lació de sistemes d’eficiència energètica, millora de patis i terrasses, renovació del mobiliari, etc.Adquisició i rehabilitació de béns immobles per a ús públic.
Compra i rehabilitació d’habitatges, de locals o edificis per a ús públic, i de solars o terrenys per a l’ampliació d’equipaments o espai públic.
Les propostes han de complir amb els requisits tècnics establerts en el decret de convocatòria del procés participatiu.
🗓️ Les fases del procés
El procés de pressupostos participatius es desenvolupa en 6 fases:
FASE 1, debat i presentació de propostes ✅
-
FASE 2, valoració tècnica de les propostes ✅
Consulta les respostes a les propostes presentades.
FASE 3, recollida de suports o priorització a les propostes 🗳️
FASE 4, concreció de les propostes
FASE 5, votació final dels projectes
FASE 6, avaluació i seguiment de l’execució dels projectes seleccionats
Més informació sobre les fases del procés de Pressupostos participatius.
❓Tens dubtes?
Documents relacionats
Infografies descriptives i documentació
Normativa, requissits i quadre de costos
Fulletons informatius del procés de pressupostos participatius
Recursos per la participació d'infants i adolescents
Balanç edició anterior
El següent element és un mapa que presenta els components d'aquesta pàgina com a punts al mapa. L'element es pot fer servir amb un lector de pantalla però pot ser difícil d'entendre.
Saltar el mapaDl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
---|---|---|---|---|---|---|
Compartir