Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Avaluació i Propostes GT Cultura"

Avatar: Monica Torralba Monica Torralba

Títol

  • -{"ca"=>"Proposta 1: GT Cultura", "es"=>""}
  • +{"ca"=>"Avaluació i Propostes GT Cultura", "es"=>""}

Cos

  • -["

    Necessitat a la que dona resposta


    Objectius


    Descripció de la proposta

    ", ""]
  • +["

    » 01. Introducció

    El grup de treball que ha format part de la taula de cultura és divers, com la pròpia creació. Format per dones creadores, programadores i dinamitzadores de diverses generacions, amb punts de vista més o menys comuns, però amb uns objectius clars, que han reflexionat sobre les necessitats actuals i la cerca de propostes de futur, que avui s’exposaran.

    Revisant les conclusions de la “I Jornada de Dones”, ens adonem que al llarg d’aquests 10 anys hem avançat en alguns temes, però pel que fa a la visibilitat de les referents creadores que han existit al llarg de la història i fins i tot de les actuals, ens queda un llarg recorregut a fer encara.

    Tanmateix, en el temps transcorregut entre la primera a la segona trobada de Dones, ha sortit una nova generació que treballa amb materials nous i sobretot amb una tecnologia que pràcticament no existia i que es preocupa per la sostenibilitat del planeta.

    D’aquí que s’incorporin creadores especialitzades en la creació de productes fets amb material reciclat, cuidant de no malmetre res i d’aprofitar tot allò que sigui possible, per no malbaratar.

    Cal ressaltar que la xarxa sorgida d’aquella primera trobada i que s’ha anat consolidant des del Projecte Minerva ha servit per fer realitat la frase “Juntes sumem més”, facilitant un seguit de col·laboracions entre les creadores que abans no es coneixien entre elles i feien el seu treball de manera individual, i que en aquest moment són capaces d’organitzar-se per sumar els coneixements i les habilitats de cadascuna per fer un treball conjunt que en resulta únic i enriquidor.

    El suport de l’Ajuntament de Gràcia, des la conselleria que en el seu moment era de la dona i actualment és de feminismes, ha estat primordial per l’èxit aconseguit i esperem continuar comptant-hi en aquesta nova etapa que iniciem.

    També cal destacar el suport tècnic rebut de Trama, la cooperativa finançada per l’ajuntament de Gràcia, que ens ha donat suport i formació en diversos temes i que sobretot ens ha ajudat a treballar els nostres projectes amb perspectiva de gènere, un dels nostres objectius més importants.

    El futur és incert, perquè cada dia sorgeixen nous conceptes, noves problemàtiques, noves normatives, noves necessitats, a les que cal adaptar-se, però la força de les dones creadores i el seu alt nivell d’adaptació i facilitat d’aprenentatge fa preveure que els reptes de surtin d’aquesta trobada es podran assolir.

    » 02. Avaluació dels objectius de la I Jornada

    a. Promoure el reconeixement, empoderar i donar suport a les dones creadores que formen part del món de la cultura. Emprendre accions de discriminació positiva per garantir la presència paritària de les dones en les programacions i activitats culturals, com pot ser l’establiment de quotes.

    Posteriorment a la Trobada es va crear una comissió de treball, d'on va sortir la creació del grup de dones creadores de Gràcia, que esdevindria \"Projecte Minerva\" , amb el suport de l'Ajuntament de Gràcia i vinculat al Consell de Dones. A través d'aquest projecte s'ha donat formació amb perspectiva de gènere i s'han impulsat activitats a entitats del barri, com pot ser el cicle \"Amb Veu de Dona\" o la Trobada de Dones autores, que s'han fet al Centre Moral. Tot i així queda un llarg recorregut fins aconseguir la presència paritària de les dones a les programacions gracienques.

    b.Crear una xarxa de cultura que promogui i difongui les activitats i actes adreçats a les dones o d’especial interès per aquestes que es realitzen en el districte.

    Les dones que formen part del Projecte Minerva i que compten amb el suport de la cooperativa Trama, a través d'un conveni amb l'Ajuntament de Gràcia, han fet una feina important teixint xarxa entre elles, fent difusió del talent creatiu de les dones, creant activitats que els hi donen visibilitat com són les rutes literàries o les rutes pels tallers de les creadores, fins aconseguir el Premi Vila de Gràcia, per la seva tasca

    c. Apropar la cultura a les dones a partir dels diferents equipaments i serveis del districte per realitzar i difondre activitats culturals i artístiques (mercats, escoles, comerços...).

    Aquest tercer punt és potser el que té un resultat més fluix i caldrà proposar com objectiu per la propera etapa, teixir xarxa amb les persones programadores dels diferents equipaments de Gràcia per treballar conjuntament la consolidació de la presència paritària de dones quan facin les programacions.

    » 03. Reptes de futur

    a. Promoure, potenciar, difondre i consolidar projectes de totes les vessants culturals dissenyats per dones gracienques o vinculades al territori del Districte de Gràcia

    Aquest repte es vol aconseguir a partir de la incorporació al catàleg de dones creadores de Gràcia (Projecte Minerva), de dones creadores joves , potenciant aquelles que treballen en el camp de les noves cultures o cultures alternatives : youtoubers, còmics, grafiteres, etc.

    b. Crear espais de trobada entre creadores i programadores , per tal de crear vincles de col·laboració.

    Programar reunions periòdiques entre les persones programadores i/o dinamitzadores dels Centres Cívics, entitats culturals, etc. i les pròpies creadores, per presentar activitats (tallers) i actuacions (cicles de dansa, poesia, música, etc.) de forma col·laborativa.

    c. Millorar els recursos de suport i acompanyament a les dones creadores, en temes com : utilització de la tecnologia per a la visibilització i difusió de la seva feina

    Programar campanyes publicitàries amb els mitjans de comunicació,principalment amb els locals .i desenvolupant accions específiques i professionalitzades de suport en moments puntuals, com pot ser Sant Jordi o Nadal.

    d. Promoure el coneixement de referents creadores de totes les èpoques principalment d’aquelles vinculades al territori, a les noves generacions.

    Programar activitats amb les escoles, instituts i centres educatius graciencs, en les que es parli de les dones creadores, a través de participar a les rutes organitzades des del Projecte Minerva i/o xerrades i conferències.


    ", ""]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir