Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Tots els infants juguem!"

Avatar: EscolesSostenibles EscolesSostenibles

Cuerpo

  • -["

    Escola Sagrat Cor de Sarrià

    Els alumnes de 2n curs de CFGS Educació Infantil han buscat solucions al repte plantejat: Tots els infants juguem! (aquest repte ha sorgit d’una necessitat real que ens va plantejar la directora del centre SCS Nadís). El repte consisteix en adaptar o crear una joguina per infants amb diversitat funcional ja que tots els infants tenen dret a jugar i en el mercat no hi ha moltes joguines que cobreixin aquesta necessitat.

    Els alumnes han donat solució al repte adaptant joguines convencionals posant polsadors, creant contes sensorials per estimular els sentits i creant panells sensorials amb material reciclat (de la vida quotidiana) i de la natura. Han finalitzat el repte implementant amb els infants del centre SCS Nadís+

    Objectius

    El punt de partida va ser la necessitat que tenien els infants del centre SCS Nadis (escola especial) . La professora del mòdul del joc i la seva metodologia i la directora vam tenir una trobada on vam parlar de la necessitat d’adaptar joguines i crear de noves per infants amb diversitat funcional. Com a més a més som escola verda vam pensar el repte plantejant als alumnes de CFGS Educació infantil de la creació o adaptació de joguines sent respectuosos amb el medi ambient i educant pel consum responsable.

    El objectius que ens vam marcar van ser:

    • Conèixer els tipus de diversitat funcional
    • Investigar sobre com adaptar una joguina
    • Investigar sobre els materials de rebuig
    • Investigar sobre joguines sensorials
    • Crear joguines i/o adaptar-les sent respectuosos amb el medi ambient


    \tProcessos i les activitats realitzades.

    • Xerrada per part de una educadora del SCS Nadís sobre els infants amb diversitat funcional i el joc
    • Investigació en diferents fonts bibliogràfiques
    • Sintesi de la informació
    • Creació o adaptació de la joguina
    • Explicació a la resta de companys
    • Implementació amb els infants de SCS Nadís
    • Autoavaluació


    \tRecursos humans i materials necessaris

    El seguiment del treball l’ha portat a terme la professora de M4 El joc i la seva metodologia amb la col·laboració en la xerrada i la implementació de les educadores i la directora del SCS Nadís.

    Comunicació

    La comunicació entre les professores ha estat essencial per poder portar a terme amb èxit el repte. Així com la xerrada inicial que va ser molt engrescadora pels alumnes de CFGS d’educació infantil

    Avaluació i valoració

    Per avaluar el repte s’ha fet per part de la professora del mòdul al llarg de tot el repte, així com per part de les educadores del SCS Nadís en la implementació que ha avaluat els materials lúdics, així com per part dels alumnes que han fet l’autoavaluació de la investigació realitzada, del treball en grup, del material creat així com de la seva tasca docent en la implementació.

    La valoració que fem tots és molt positiva, tots hem aprés jugant (professors, alumnes, infants de Nadís) i hem superat el repte plantejat demostrant que TOTS ELS INFANTS JUGUEM!

    Calendari execució:

    Durant un trimestre

    Més informació:


    Dades de contacte:

    Escola Sagrat Cor de Sarrià (r.torralbo@sagratcorsarria.com)

    "]
  • +["

    Escola Sagrat Cor de Sarrià

    Els alumnes de 2n curs de CFGS Educació Infantil han buscat solucions al repte plantejat: Tots els infants juguem! (aquest repte ha sorgit d’una necessitat real que ens va plantejar la directora del centre SCS Nadís). El repte consisteix en adaptar o crear una joguina per infants amb diversitat funcional ja que tots els infants tenen dret a jugar i en el mercat no hi ha moltes joguines que cobreixin aquesta necessitat.

    Els alumnes han donat solució al repte adaptant joguines convencionals posant polsadors, creant contes sensorials per estimular els sentits i creant panells sensorials amb material reciclat (de la vida quotidiana) i de la natura. Han finalitzat el repte implementant amb els infants del centre SCS Nadís+

    Objectius

    El punt de partida va ser la necessitat que tenien els infants del centre SCS Nadis (escola especial) . La professora del mòdul del joc i la seva metodologia i la directora vam tenir una trobada on vam parlar de la necessitat d’adaptar joguines i crear de noves per infants amb diversitat funcional. Com a més a més som escola verda vam pensar el repte plantejant als alumnes de CFGS Educació infantil de la creació o adaptació de joguines sent respectuosos amb el medi ambient i educant pel consum responsable.

    El objectius que ens vam marcar van ser:

    • Conèixer els tipus de diversitat funcional
    • Investigar sobre com adaptar una joguina
    • Investigar sobre els materials de rebuig
    • Investigar sobre joguines sensorials
    • Crear joguines i/o adaptar-les sent respectuosos amb el medi ambient


    \tProcessos i les activitats realitzades.

    • Xerrada per part de una educadora del SCS Nadís sobre els infants amb diversitat funcional i el joc
    • Investigació en diferents fonts bibliogràfiques
    • Sintesi de la informació
    • Creació o adaptació de la joguina
    • Explicació a la resta de companys
    • Implementació amb els infants de SCS Nadís
    • Autoavaluació


    \tRecursos humans i materials necessaris

    El seguiment del treball l’ha portat a terme la professora de M4 El joc i la seva metodologia amb la col·laboració en la xerrada i la implementació de les educadores i la directora del SCS Nadís.

    Comunicació

    La comunicació entre les professores ha estat essencial per poder portar a terme amb èxit el repte. Així com la xerrada inicial que va ser molt engrescadora pels alumnes de CFGS d’educació infantil

    Avaluació i valoració

    Per avaluar el repte s’ha fet per part de la professora del mòdul al llarg de tot el repte, així com per part de les educadores del SCS Nadís en la implementació que ha avaluat els materials lúdics, així com per part dels alumnes que han fet l’autoavaluació de la investigació realitzada, del treball en grup, del material creat així com de la seva tasca docent en la implementació.

    La valoració que fem tots és molt positiva, tots hem aprés jugant (professors, alumnes, infants de Nadís) i hem superat el repte plantejat demostrant que TOTS ELS INFANTS JUGUEM!

    Calendari execució:

    Durant un trimestre

    Més informació:


    Dades de contacte:

    Escola Sagrat Cor de Sarrià (r.torralbo@sagratcorsarria.com)

    "]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir