Escola d'Educació Especial ASPACE
Aquest curs escolar hem volgut incrementar el volum i la qualitat del compostatge convidant a participar a tota la comunitat educativa: famílies i professionals de l’escola.
Fins ara el nostre compostador es nodria de les peles de fruita i restes vegetals del nostre hort, dels esmorzars i dinars del centre. Hem demanat la col·laboració de les famílies i professionals perquè aportin restes de verdures, closques d’ou, marró de cafè i restes d’infusions que ens ajudaran a millorar la qualitat i la quantitat del compost.
Punt de partida i objectius
Quan vam fer la valoració del curs 18-19, ens vam adonar que els residus orgànics que generem a l’escola son bàsicament restes de fruita i restes d’amanida del dinar. Després d’aquesta observació i buscant com ho podíem fer més divers vam pensar que una bona pràctica podria ser que tota la comunitat educativa participés aportant altres tipus de restes orgàniques d’origen vegetal.
Processos i activitats realitzades
La comissió d’Escoles+Sostenibles ho va valorar.
Es va valorar també al claustre de mestres: no va haver gaire consens, però es va acordar portar-ho a terme.
Es va enviar un escrit, per correu electrònic a tots els professionals i una carta informativa a les famílies que cada mestra va considerar oportú.
Recursos i participaci
Els recursos humans ha estat tota la comunitat educativa.
La participació ha estat voluntària per part dels professionals del centre i la mestra de cada grup ha valorat a quines famílies li feia la proposta
Comunicació
Una reunió general a principi de curs amb tots els professionals del centre on s’explicava tot el projecte d’Escoles+Sostenibles i es va informar d’aquesta iniciativa.
Reunions amb el claustre de mestres per decidir com es portava a termini l’acció.
Correus electrònics pels professionals fent difusió de l’acció perquè hi poguessin participar.
Cartes per a les famílies.
Avaluació i valoració
NOMBRE DE PARTICIPANTS: Dues aules de l’escola on participen les famílies i els diferents professionals. També hi participen alguns professionals d’altres aules.
Aquests aporten un cop a la setmana restes orgàniques d’origen vegetal que no generem a l’escola: verdures, marró de cafè, closques d’ou...
COM HO HEM AVALUAT:
Anotant el nombre de participants
Observant si han augmentat les deixalles de matèria orgànica vegetal fresca
Observant si ha augmentat la quantitat de compost.
VALORACIÓ QUE HEM FET:
Malgrat que només hi han participat dues aules, la valoració que fem és positiva perquè totes les famílies a les que vem proposar l’activitat han participat activament i han col·laborat periòdicament fins el confinament del 13 de març del 2020. Els professionals que han volgut participar també han estat força col·laboradors.
Hem constatat que ha augmentat i millorat la qualitat del compost.
S’ha accelerat el procés de compostatge. Hem tingut dos compostadors actius: un el vam tancar a finals del primer trimestre i l’altre el vam tancar quan vam començar el confinament.
Calendari execució: curs 2019-2020
Dades de contacte
Escola d'Educació Especial ASPACE (escola@aspace.cat)
Compartir