-["- Nom de l'organització: Universitat de Barcelona
- Descripció de l'actuació:
La Campanya de sensibilització ambiental KeFaXoKi_UB té un doble objectiu: fer evident la quantitat de productes d’un sol ús innecessaris que trobem als contenidors de residus de la UB, i facilitar informació per millorar la separació de residus a les fraccions de recollida selectiva. Les accions que formen part de KeFaXoKi_UB són:
D'acord amb els resultats de l'autòpsia, el 69% dels residus que es generen a la universitat es podrien haver evitat. Es troba disponible un reportatge de l’activitat.
Partint de l'autòpsia, durant quatre setmanes es va dur a terme la campanya ‘Opina KeFaXoKi UB’ sobre els residus que generem a la UB. Cada setmana es va tractar un tema diferent, la primera setmana els gots i càpsules de cafè d’un sol ús, la segona les ampolles de plàstic i envasos d’un sol ús per emportar, després les mascaretes i per últim els fulls de mà (flyers).
La campanya ha comptat amb Posts setmanals al compte d’Instagram de @mediambient_ub, on primer s’exposaven els residus i la problemàtica detectada, després es presentava un vídeo aprofundint en el tema, i finalment es donaven alternatives i solucions per evitar generar aquells residus. A través dels Posts d’Instagram es plantejaven diferents preguntes perquè la comunitat universitària reflexionés i donés la seva opinió, i entre totes les respostes de la setmana es va sortejar un Kit Residu Zero amb productes reutilitzables.
El projecte, coordinat per Rezero i per la Unitat de Medi Ambient de l'OSSMA, va comptar amb la participació d'alumnat de les facultats de Geografia i Història, de Farmàcia, i de Filologia i Comunicació.
Degut a la pandèmia de COVID-19, va ser necessari reformular el projecte inicial, que s'havia plantejat comptant amb accions comunicatives a les facultats. Sense alumnat a la universitat, tant l'elaboració de materials com els canals de comunicació es van haver d'adaptar a entorn digital/virtual.
Malgrat les limitacions...
- hem pogut integrar l'alumnat en totes les fases del desenvolupament de la campanya,
- hem identificat els residus evitables més habituals tant en condicions normals com en aquesta nova situació que ha introduït nous productes d'un sol ús,
- hem obert un espai de participació per tal que tota la comunitat universitària ens aporti la seva opinió sobre els residus més molestos a la Universitat, i
- hem fet arribar alternatives als productes d'un sol ús i missatges per evitar-los.
- Calendari execució: Octubre 2020 - Març 2021
- Pàgina web:
https://www.ub.edu/ossma/actualitat-medi-ambient/campanya-kefaxokiub-20/
https://www.ub.edu/ossma/tag/kefaxokiub/
- Dades de contacte: Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) - Universitat de Barcelona - Adolf Florensa, 8 - 08028 Barcelona - 934034502 - ossma@ub.edu
"]
+["- Nom de l'organització: Universitat de Barcelona
- Descripció de l'actuació:
La Campanya de sensibilització ambiental KeFaXoKi_UB té un doble objectiu: fer evident la quantitat de productes d’un sol ús innecessaris que trobem als contenidors de residus de la UB, i facilitar informació per millorar la separació de residus a les fraccions de recollida selectiva. Les accions que formen part de KeFaXoKi_UB són:
D'acord amb els resultats de l'autòpsia, el 69% dels residus que es generen a la universitat es podrien haver evitat. Es troba disponible un reportatge de l’activitat.
Partint de l'autòpsia, durant quatre setmanes es va dur a terme la campanya ‘Opina KeFaXoKi UB’ sobre els residus que generem a la UB. Cada setmana es va tractar un tema diferent, la primera setmana els gots i càpsules de cafè d’un sol ús, la segona les ampolles de plàstic i envasos d’un sol ús per emportar, després les mascaretes i per últim els fulls de mà (flyers).
La campanya ha comptat amb Posts setmanals al compte d’Instagram de @mediambient_ub, on primer s’exposaven els residus i la problemàtica detectada, després es presentava un vídeo aprofundint en el tema, i finalment es donaven alternatives i solucions per evitar generar aquells residus. A través dels Posts d’Instagram es plantejaven diferents preguntes perquè la comunitat universitària reflexionés i donés la seva opinió, i entre totes les respostes de la setmana es va sortejar un Kit Residu Zero amb productes reutilitzables.
El projecte, coordinat per Rezero i per la Unitat de Medi Ambient de l'OSSMA, va comptar amb la participació d'alumnat de les facultats de Geografia i Història, de Farmàcia, i de Filologia i Comunicació.
Degut a la pandèmia de COVID-19, va ser necessari reformular el projecte inicial, que s'havia plantejat comptant amb accions comunicatives a les facultats. Sense alumnat a la universitat, tant l'elaboració de materials com els canals de comunicació es van haver d'adaptar a entorn digital/virtual.
Malgrat les limitacions...
- hem pogut integrar l'alumnat en totes les fases del desenvolupament de la campanya,
- hem identificat els residus evitables més habituals tant en condicions normals com en aquesta nova situació que ha introduït nous productes d'un sol ús,
- hem obert un espai de participació per tal que tota la comunitat universitària ens aporti la seva opinió sobre els residus més molestos a la Universitat, i
- hem fet arribar alternatives als productes d'un sol ús i missatges per evitar-los.
- Calendari execució: Octubre 2020 - Març 2021
- Pàgina web:
https://www.ub.edu/ossma/actualitat-medi-ambient/campanya-kefaxokiub-20/
https://www.ub.edu/ossma/tag/kefaxokiub/
- Dades de contacte: Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) - Universitat de Barcelona - Adolf Florensa, 8 - 08028 Barcelona - 934034502 - ossma@ub.edu
"]
Compartir