Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Benestar de les persones durant la pandèmia

Avatar: Raquel Hernández Bellette Raquel Hernández Bellette

- Nom de l'organització: Barcelona de Serveis Municipals (B:SM)

- Descripció de l'actuació:

Durant el 2020, i en el context de pandèmia derivat de la COVID-19, les diferents unitats i direccions de B:SM hem treballat de forma incansable per seguir al costat de la ciutadania, incidint en la nostra missió de millorar la qualitat de vida de les persones. La vocació de servei públic que ens caracteritza ha fet que ens adaptem i ens renovem, amb el ferm objectiu de continuar oferint experiències de qualitat a través de totes les nostres activitats i serveis, tant durant la pandèmia com després d’aquesta.

Des de l’inici de la pandèmia, a B:SM hem pres mesures organitzatives, de prevenció i de protecció orientades a fer possible la prestació dels serveis essencials requerits i alhora tenir la màxima cura de la salut de les persones que hi treballem, evidenciant els nostres valors i vocació de servei públic, sempre seguint les indicacions emeses per part de les autoritats sanitàries, així com la Comissió de Seguiment amb relació a la COVID-19 de l’Ajuntament de Barcelona, per tal de contenir l’expansió del virus.

La digitalització

L’any 2020 ha estat imprescindible reduir les barreres digitals, la Direcció Corporativa de Tecnologies de la Informació, Comunicacions i Estratègia Digital ha desenvolupat un paper cabdal i essencial, garantint l’accessibilitat digital i l'activitat de la companyia en aquest any de pandèmia.

Des de que es va començar a preveure una possible situació de confinament degut a la COVID19, la Direcció TIC va engegar i realitzar en temps rècord un conjunt d'accions destinades a fer possible el teletreball de forma massiva per a tot el personal d'oficina de BSM, com ara proporcionar 168 ordinadors portàtils o posar en marxa un servei de suport als usuaris/es que es trobaven en situació de teletreball.

Aquestes mesures han permès que més de 450 persones puguin treballar amb total productivitat, a la vegada que es preserven les mesures de protecció i seguretat sanitària del personal.

L’ocupació

Davant el tancament total o parcial de les nostres activitats, BSM es va comprometre a mantenir les condicions laborals de les seves persones, intensificant la interlocució amb la representació social i tramitant dos ERTOS que van garantir l’ocupació de la plantilla, les seves condicions laborals i la totalitat del seu salari.

L’acompanyament a les persones es va centrar en ampliar els canals de comunicació amb la plantilla i amb els representants legals dels treballadors/es, adaptar permisos retribuïts i fer tots els tràmits necessaris per garantir la totalitat dels salaris i facilitar les gestions amb organismes oficials.

La diversitat de BSM també ha estat una oportunitat per donar ocupació a la major part de la plantilla, basculant persones des de les activitats tancades cap a les obertes gràcies a polivalències professionals.

Totes les persones que formen part de B:SM han treballat amb un alt grau de compromís i adaptació, reorganitzant serveis i equips i col·laborant amb les diferents parts interessades.

La comunicació

Pel que fa la comunicació, s’han potenciat les newsletters setmanals “B:SM Informa” amb l’enviament dels “B:SM Informa Flash” durant el període de quarantena i els enviaments especials sobre la Covid19, unes eines que ha servit per fer accessible a totes les persones de la companyia tota la informació relativa a la pandèmia, a la situació sanitària i a la situació de l’empresa.

Així mateix, s’ha creat una newsletter específica sobre el Campus B:SM, que ha servit per donar suport al foment de la Formació a distància, fent créixer el Campus i els cursos que s’hi han impartit, també de manera digital i garantint-ne l’accés universal. Aquest accés universal ha permès que formacions d’acollida, de teletreball i concretament, sobre la mesures de prevenció i seguretat front la covid hagin arribat a la totalitat de la plantilla (1303 persones).

La salut i seguretat al costat de la ciutadania

BSM ha estat la primera empresa municipal de tot l’Estat certificada amb Global Safe Site, la certificació que assegura la correcta implementació dels procediments de prevenció d’higiene, seguretat, neteja i desinfecció exigits per la situació sanitària del Covid-19.

A més, el Park Güell, el Zoo i el Parc d’Atraccions Tibidabo han obtingut el certificat Safe Tourism Certified, un distintiu per aquells espais turístics que implanten amb èxit els protocols en matèria de seguretat, prevenció i higiene.

Aquestes certificacions representen la manera més fiable de demostrar l’excel·lència i impulsar la millora continua a B:SM, vetllant per la salut del personal i ciutadania.

 Modificacions en les experiències de lleure, cultura i educació

  • Anella Olímpica

Al març es van suspendre o ajornar els actes previstos a l’Anella Olímpica. Un cop es van reobrir els espais, va ser un dels pols clau en la celebració d’actes musicals, com el Cruïlla XXS.

  • Parc del Fòrum

Després de tancar al març, el Parc del Fòrum va reobrir les portes al públic al maig i es va convertir en el punt de confluència per a la pràctica esportiva i els passejos pel litoral durant la fase de desconfinament. Amb la reobertura de l’espai, s’hi van acollir diferents activitats de caire musical i esportiu, com les Nits del Fòrum o la Cursa de la Mercè.

  • Park Güell

Quan va tornar a obrir, el Park Güell va facilitar el passeig al veïnat, la pràctica esportiva i l’optimització de la connectivitat de la zona i la generació d’experiències culturals, com diversos concerts de petit format. Al maig, es va adherir al certificat Biosphere, atorgat per l’Institut de Turisme Responsable, que acredita les bones pràctiques en turisme responsable i sostenible de l’activitat, i garanteix un equilibri econòmic, sociocultural i mediambiental per tenir cura de l’entorn.

  • Zoo

Malgrat el tancament del Zoo per als visitants al març, el personal va garantir en tot moment el benestar i la cura dels animals. Amb la reobertura al públic, cal destacar l’èxit dels casals d’estiu, amb més de 500 nens inscrits que van adquirir els valors de respecte per la naturalesa en un entorn completament segur.

Contribució a la mobilitat sostenible de la ciutat:

  • AREA

L’AREA es va adaptar a la situació excepcional paralitzant les sancions per l’ús de les places d’Àrea Verda, Àrea Blava i residents, i aturant el canvi de costat en l’estacionament a la via pública. D’aquesta manera, es facilitava la mobilitat de les persones que necessitaven fer desplaçaments autoritzats, especialment els serveis essencials, i s’evitava el desplaçament dels barcelonins durant el confinament.

  • Agents Cívics

Els Agents Cívics es van incorporar al grup de personal municipal que prestava servei a la ciutadania garantint les mesures sanitàries en relació amb la mobilitat. Tenia la missió de garantir que es complien les mesures de confinament i controlar les distàncies de seguretat, i donava servei a les escoles i els entorns.

  • Aparcaments B:SM

Als Aparcaments B:SM, especialment els que es troben al perímetre dels centres sanitaris i als hospitals, es va activar un pla específic per facilitar l’aparcament i l’accés gratuït del personal sanitari autoritzat. A més, es va oferir als usuaris la possibilitat de sol·licitar baixes temporals sense cost en el cas que no tinguessin el vehicle a l’aparcament. També es van oferir noves modalitats d’estacionament adaptades a les noves necessitats de la ciutadania.

  • Bicing

Es va suspendre el servei de Bicing. Durant el temps de suspensió, els abonaments dels usuaris es van perllongar de forma automàtica. En la represa de l’activitat, amb l’objectiu de descongestionar el transport públic, es van revisar i desinfectar les bicicletes.

  • Estacions Barcelona Nord i Fabra i Puig

A les estacions de Barcelona Nord i de Fabra i Puig, es va reduir el nombre d’expedicions, oferint serveis mínims, per adaptar-se a les mesures decretades per l’estat d’alarma. A la vegada, es van fer les adaptacions necessàries als contractes amb les companyies de transport i amb la resta dels serveis per garantir el servei essencial a la ciutadania. Així mateix, es van cancel·lar les expedicions internacionals al 100 % pel tancament de fronteres.

  • Grua Municipal

Les activitats de la Grua es van mantenir operatives amb serveis mínims. Es van equipar amb una mampara de poliuretà per minimitzar el risc de contagis de COVID-19. A més, es va aturar el cobrament de la taxa d’estada als dipòsits a nous vehicles. Es va col·laborar en el moviment de vehicles per a la creació de nous carrils bici, l’ampliació de voreres i l’ampliació de terrasses per a la restauració, amb l’objectiu de fer més segura la circulació de vianants i bicicletes.

Durant els mesos de confinament, ens vam unir a la campanya «Barcelona des de casa», posant a disposició de la ciutadania contingut cultural i educatiu. L’objectiu principal va ser que, mitjançant les iniciatives comunitàries i el coneixement col·lectiu, es rebaixés la soledat d’algunes persones i s’oferissin continguts educatius i interactius.

- Calendari execució: Gener-Desembre 2020

- Pàgina web: www.bsmsa.cat

- Dades de contacte: rsc@bsmsa.cat

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir