Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Concurs Upcycling: Del Residu al Recurs

Avatar: Drap-Art Drap-Art

- Nom de l'organització: Drap-Art en col·laboració de l’Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

- Descripció de l'actuació: La idea principal del Concurs Upcycling de Drap-Art és juntar comerços, veïnat i artistes per promoure la idea de que els residus són un recurs: "Del residu al recurs". Aquest consisteix en que diversos establiments cedeixin objectes que normalment llencen i potser els dóna pena desfer-se’n, i els posin a disposició dels artistes, dissenyadors o amateurs concursants, perque els transformin. Els finalistes seran escollits per una comissió formada per un jurat expert i els premiats seran decidits mitjançant la votació del jurat i per votació popular.

La primera edició es va realitzar en col·laboració de l’Associació d’Amics i Comerciants de plaça Reial i el seu objectiu ha estat involucrar el sector de la restauració en un projecte artístic, cultural, social i de sostenibilitat ambiental, i un intent de crear un vincle entre els artistes, entitats, veïnat i comerços del barri Gòtic i Ciutat Vella, el districte més afectat pel turisme massiu i actualment per les conseqüències de la Covid-19. Vam convocar el concurs davant la necessitat de crear nous vincles relacionals, i replantejaments socials, econòmics i ambientals, com a punt de partida de reflexió, d’encontre i de debat.

Els objectius del projecte:

● Promoure una cultura sostenible en tots els aspectes, social, econòmic, i ambiental en el sector del comerç, de l'hostaleria i de la restauració.

● Donar un incentiu als dissenyadors i artesans, molt perjudicats per la situació actual.

● Crear un nexe entre escoles de disseny, treballadors del sector cultural, veïnes i veïns i el comerç del barri.

● Dinamitzar les places per als veïns i veïnes del barri. 

Resultats aconseguits 

● Proporcionar un punt de trobada i crear xarxa entre professionals de l’art, disseny i artesania, establiments, l’hostaleria, entitats del barri, escoles d’art i disseny i veïnes.

● Premiar a dos artistes, dissenyadors o artesans per a la creació d’una obra d’art, objecte de disseny o artesania amb els materials de rebuig dels hotels i restaurants de la zona.

● Visibilitzar la economía circular dels materials: “Del Residu al Recurs”

● Fer reflexionar als comerços i veïnat sobre la necessitat de canviar d’hàbits i de consumir d’una manera més responsable, integrant el reaprofitament dels recursos en el dia a dia.


Metodología

1. Col·laborar amb associacions de veïns i comerciants, i eixos de comerç dels barris de Barcelona per fer el contacte amb els establiments, aquests poden ser de restauració o d’altres àmbits.

2. Convidar als comerços a participar amb donacions de materials que normalment llençarien.

3. Realitzar una convocatòria oberta per a artistes, dissenyadors, artesans i amateurs.

4. Posar-nos en contacte amb les escoles del barri perquè hi hagi participació en la categoria estudiantil.

5. Convocar un jurat d'experts perquè seleccioni els finalistes i donin una puntuació inicial als guanyadors, que serà completada per la votació popular. O que seleccionin 1 premi i la votació popular l’altre.

6. Organitzar una exposició o recorregut expositiu on es podrà veure els objectes transformats, preferiblement cada objecte en l’establiment que ha cedit la matèria primera amb què es va crear.

7. Obrir la votació popular a tothom per a escollir els guanyadors.

Impactes del projecte

● Cohesió entre veïnat, artistes, dissenyadors i artesans professionals i amateurs, escoles de disseny i comerços al voltant d’una temàtica artística i ambiental.

● Introducció del Upcycling en un context comercial.

● Repercussió en els mitjans de comunicació.

● Impacte en els hàbits de consum i en la cultura.

● Impacte en la reactivació del comerç local.

● 3.000 visitants a l’exposició.


Indicadors de verificació dels impactes potencials

● Comptabilitzar els establiments inscrits en el concurs.

● Comptabilitzar els artistes participants en el concurs.

● Analitzar els tipus de materials que tiren els establiments.

● Comptabilitzar la quantitat de votants en la votació popular.

● Repercussió en les xarxes socials i mitjans de comunicació.

● Replicació del projecte.


- Calendari execució:

Setembre: Acord de col·laboració amb l'Associació d'Amics i Comerciants de la Plaça Reial.

Octubre: Invitació als comerços a participar i a triar objectes que habitualment llencen per cedir-los als artistes i publicació de la convocatòria d'artistes.

Novembre: Selecció dels finalistes.

Desembre: Exposició de les obres finalistes i selecció dels premiats.

- Pàgina web: www.drapart.org

- Dades de contacte: info@drapart.org

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir