Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Barceloneta: marinera i SOStenible

Avatar: Cap A Mar Cap A Mar

L'augment del consum del peix en línia durant el 2020, ha provocat la proliferació de plataformes en línia que fa que cada vegada sigui més difícil diferenciar quins productes són de proximitat, de temporada, del dia, sense additius i sostenibles socio-ambientalment.

En aquestes webs, el més comú és que no ens informin del port on s'ha pescat el peix, ni amb quins arts de pesca s'han capturat, ni quines garanties socials i ambientals duen a terme. Aquestes webs de compra de peix fan difícil tant pel consumidor com pel restaurador garantir el consum de productes locals, de temporada, del dia, sense additius i pescats pels pescadors de Barcelona.

El consumidor responsable del peix té dificultats per trobar un productor que garanteixi l'origen i la sostenibilitat del producte. Tanmateix, també podria comprar-ho a Internet si trobes un productor de confiança i l'exigiria als restaurants si pogués reconèixer la garantia de sostenibilitat del producte.

Per aquest motiu, duem a terme aquest projecte que millora i facilita el model de consum de peix de proximitat dels pescadors de Barcelona. Alhora, volem difondre les tradicions pesqueres de la ciutat i fer valdre el peix dels pescadors de Barcelona col·laborant amb altres iniciatives arrelades al territori de Barcelona per la millora del model de consum i d'ocupació de persones en formació en col·lectius vulnerables.

El projecte proposa tres accions generals: 1) Millora de l'accessibilitat del producte pesquer dels pescadors de Barcelona amb estratègies digitals (web, xarxes socials, blog, butlletí, etc.); 2) Creació d'un programa pilot de formació per futurs restauradors que formen part de col·lectius vulnerables en risc d'exclusió. La formació s’enfoca en la creació de menús amb peix de proximitat de la Barceloneta per a restaurants incloent coneixements sobre pesca tradicional, manipulació de peix, cuina, visites al port pesquer, interacció amb restauradors, etc.; 3) Enfortiment de la xarxa empresarial per donar a conèixer el programa pilot d'èxit i posar en contacte els seus usuaris i els agents del territori.

Cap A Mar (www.capamarbcn.net) és una associació nascuda de diverses famílies de pescadors de la Barceloneta amb l’objectiu de difondre la cultura del món de la pesca a Barcelona des de 2015, a través d’activitats innovadores de diversificació de l’activitat pesquera. Cap a Mar té experiència en l’execució de projectes com el que es presenta havent participat en el projectes i rebut els premis que es resumeixen a continuació: 1er finalista de premi FUTURISME de Barcelona Activa (2016), projectes anuals d’entitats de l’Ajuntament de Barcelona: “Pescadors de Proximitat, Peix de la Barceloneta” i “Recuperem la memòria històrica dels pescadors de la Barceloneta” (des de 2017), 1er Premi d’innovació turística CETT (2017), Premi Coopolis (2017).

Des de 2017, Cap A Mar col·labora amb d’altres entitats com museus (Museu Etnològic de Barcelona, Museu Marítim de Barcelona, Museu Blau, etc), Biblioteques, Centres Cívic Barceloneta i Espai Infantil Barceloneta, l’Agencia Catalana de Turisme (StartUp DMC), Centres de Educatius (Escola Mediterrània, Escola d’hoteleria i Turisme de Barcelona EhiTB, Escola d’hosteleria de Barcelona ESHOB, CETT, Coopertiva Impulsem, entre d’altres), projecte Interreg Mediterranean 4helix+ la Cambra de Comerç de Barcelona, cofinançat per European Regional Development Fund (2019), Certificació Biosphere atorgada per l’Institut de Turisme Responsable (RTI) amb la que ens hem compromès a complir els requisits establerts a la Política de Turisme Responsable establerta en l’adhesió d’aquest certificat (des de 2020), Segell Safe Travel (des de 2021), entre d’altres.

L'objectiu general del projecte és fer valdre la tradició pesquera de Barcelona amb estratègies de comunicació digital de proximitat per tal d'incrementar la demanda del producte per part de consumidors particulars i restauradors. Per assolir aquest objectiu, hem dut a terme accions que visualitzin la tasca de la comunitat pesquera i hàbits de consum responsable de peix de proximitat a col·lectius en situació de vulnerabilitat que estan en formació.

Els canvis que esperem són l'increment de la demanda de peix de proximitat, l'augment de la visibilitat de models de restauració que generen la propagació del consum responsable de peix de proximitat i la generació d'oportunitats d'ocupació dignes per col·lectius de restauració, entre d'altres mitjançant formacions sobre consum de proximitat.

Calendari: 1/12/2021 fins al 20/11/2022

https://www.youtube.com/channel/UCLre1lJrE45gqsDzkUvGn-A

Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir