+["De les propostes recollides en aquest espai, les participants han escollit algunes d’elles, a partir de les quals desenvolupen determinades accions de millora. Es relacionen amb les propostes de ZONES VERDES; CONSCIENCIACIÓ; i SOSTENIBILITAT DE LA INDÚSTRIA TÈXTIL.
Sota la proposta ZONES VERDES (més diversitat de zones verdes i parcs, millor manteniment, millor cura, més arbres en general (i als llocs més contaminats en particular), més arbres fruiters per aprofitar-los, més zones verdes amb pipicans, més arbres als carrers,...) apareixen 3 accions concretes:
Incrementar zones verdes
Fer packs de zones verdes per la ciutat. Ha de servir per crear espais d’ombra, disminuir la temperatura a les ciutats, com espai d'interacció social (amb els amics o la família), espais de tranquil·litat o lleure actiu. Aquestos packs verds han de servir millorar la vida quotidiana de tots i totes, i per això es defineixen els següents packs:
- Pack verd de relació: amb arbres alts, taules de picnic (manteniment per voluntaris).
- Situats en espais oberts i tranquils.
- Pack verd d’activitat: HORTS urbans. Activitat per adolescents, aprendre a cultivar. Podria haver-hi recompensa obtenint les verdures o fruites cultivades? Es podrien aprofitar zones abandonades o en desús?)
És fonamental la seguretat d’aquests espais. Sobretot a les nits. Podrien ser espais amb un horari, una mica controlats per poder afavorir el seu manteniment i la seguretat de les usuàries.
Jardins verticals - Balcons amb plantació
Possibilitat de posar vegetació a mitgeres. S’ha vist complicat per la gestió de poder-ho fer. Ha sortit també la possibilitat d’incentivar que la ciutadania posi més vegetació als balcons.
Plantació de llavors i campanya per les xarxes socials
Fer arribar a les persones sobres amb llavors i instruccions de com plantar i cuidar les llavors/plantes que els han arribat. Possibilitat de fer-ho bústia a bústia. Ha sortit la idea d’incentivar-ho a través dels centres educatius i de fer una campanya per incentivar la plantació d’aquestes llavors per les xarxes socials.
Sota la proposta CONSCIENCIACIÓ (formació i difusió per a que tothom faci les “3R\" (reciclar, reutilitzar, reduir), fomentar que els influencers de XXSS facin campanyes de conscienciació, promoure responsabilitat empresarial, donar difusió de les bones pràctiques, premiar a la gent que recicli bé, fomentar hàbits sostenibles i estalvi energètic, desencoratjar l’ús de “toallitas”, més mercats d’intercanvi (llibres, roba,...), aplicacions de venda de segona mà, boc n’ rolls,...) apareix una acció concreta:
APP/Videojoc per motivar el reciclatge entre l'adolescència
- Persones que participen: gent jove, adolescents.
- Com es participa: es crea usuari, es fan clans (treball en grup). Que es funcioni a nivell individual, però com pot ser que hi hagi informació que es desconegui que hi hagi la possibilitat d’ajuntar-se per clans, per al treball i les accions grupals per poder generar més impacte.
- Recompenses: diferents nivells segons reptes assolits (falta definir quines recompenses) S’ha parlat de diferents nivells que es podrien assolir mitjançant l’acompliment de reptes i amb noms “divertits”, stickers
- Necessari: acompanyament institucional - govern posant el finançament + equip tècnic (programadors, dissenyadors gràfics, arquitectes)
- Inici: un any
- Opcions addicionals: possibilitat de vincular els diferents nivells que han d’assolir amb reptes que tinguin impacte comunitari per exemple la participació en horts, entitats de l’entorn que estiguin treballant en el tema. Que les recompenses puguin estar també vinculades a: productes de l’hort, roba de segona vida, entre d’altres.
Addicionalment, vinculades a la SOSTENIBILITAT DE LA INDÚSTRIA TÈXTIL, apareix una acció concreta. Tot i que no no s’engloba sota cap proposta de la sessió anterior, sí que és un tema que ha sortit al procés participatiu vinculat a aquesta indústria, vinculada als problemes de consum i contaminació que genera, així com als de salut dels i les adolescents, vinculats a l’exigència cultural de tenir una imatge i un cos determinat i haver d’estar permanentment a la moda. Les accions són:
Parada d’intercanvi de roba de 2a mà als mercats dels barris
- Desig/objectiu: reduir el nombre de residus produïts pel consum de roba
- Definició de l’acció: Instal·lació d’una parada al mercat de cada barri per a la recollida i reutilització de peces de roba i calçat en desús.
- Possibilitat d’incorporar un petit taller d’autoreparació de roba i calçat.
- Persones que participen: gent jove, adolescents, voluntariat
- Com es participa: Hi ha un grup encarregat de la parada format per voluntariat, persones en pràctiques i alumnat dels centres educatius de secundària vinculats a través d’alguna assignatura. En segon lloc es convida a tot l’alumnat a deixar i recollir peces de roba de la parada així com a fer difusió entre la població general perquè també en faci ús.
- Possibilitat de fer col·laboracions amb col·lectiu sense llar per a facilitar roba.
- Necessari: acompanyament institucional - govern posant el finançament + equip tècnic de projecte + coordinació amb mercats i centres educatius
Desenvolupar una app per a l’intercanvi de roba
- Persones que participen: gent jove, adolescents
- Com es participa: es crea usuari, i amb ell pots pujar roba que ja no utilitzes i buscar roba que necessitis a través de l'app. En comptes de wallapop o empreses similars aquesta app es basaria en el valor de l’intercanvi.
- Necessari: acompanyament institucional - govern posant el finançament + equip tècnic (programadors, dissenyadors gràfics)
A continuació, podeu repassar totes les línies de proposta que es van realitzar a la primera sessió de treball.
", ""]
Compartir