[text en procés de redacció]
Revisant les problemàtiques i inquietuds del paràgraf anterior, fixem la mirada en aquelles que van en relació amb l’ús del transport privat i la sensació de perill que percebem com a vianants en els moments de més trànsit. Creiem que reduint la presència dels cotxes a l’espai públic i donant prioritat a l’alumnat i a persones amb mobilitat reduïda, milloraria aquesta sensació per a tothom.
La contaminació pels fums dels vehicles de motor i la pol·lució, quedaria reduïda, millorant el benestar de tothom.
També reflexionem al voltant de l’ús d’alternatives als vehicles motoritzats privats, creient que millorant carrers i places (donat que tenim molts carrers abonyegats, en mal estat, amb molts desnivells i sense facilitat d’accés a les persones amb alguna discapacitat), així com la infraestructura del transport públic (revisant el nombre de vehicles, parades, i freqüència, així com les tarifes i els llocs on comprar targetes), permetria que més ventall d’edats i perfils econòmics puguin desplaçar-se lliurement per la ciutat, a peu o amb transport públic.
En relació amb aquest tema, també posem èmfasi en l’accés a iniciatives com el bicing, revisant les tarifes i els límits d’edat a l’hora d’utilitzar-ho, per tal que més diversitat de persones puguin gaudir-ne.
En un últim bloc, posem la mirada inclusiva en les zones verdes del districte, revisant-les per tal que s’adaptin a la gent amb mobilitat reduïda i amb il·luminació suficient per facilitar la mobilitat a les hores fosques del dia. Així mateix, complementant aquests espais, caldria revisar les fonts perquè siguin adaptades a les necessitats dels diferents grups.
Creiem que la falta de neteja al barri és deguda a la falta d’educació ambiental i de gestió de recursos.
Compartir