Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Esta enmienda para la propuesta Propostes de millora está siendo evaluada.

Enmienda a "Propostes de millora"

Cuerpo

  • -["

    [text en procés de redacció]

    De les propostes recollides en aquest espai, les participants han escollit per concretar en accions més detallades, les onze següents:

    Llenguatge inclusiu

    Descripció de l’acció:

    • Necessitem un nou diccionari amb llenguatge inclusiu.

    • Fer difusió per les xarxes socials i fer publicitat.

    • S'ha d'aplicar a tothom el més abans possible.

    Barris i mobiliari adaptat a tothom.

    Descripció de l’acció:

    • Barris i mobiliari adaptat per a tota la diversitat de persones, més il·luminació i segurs, més policies

    • Revisió i manteniment de la il·luminació per evitar els talls + augmentar-la.

    • Instal·lar càmeres de seguretat en llocs perillosos de Barcelona.

    • Es complementa aquesta proposta també amb:

    • Posar rampes accessibles als carrers, més llums on es necessitin i més policia als barris menys vigilats.

    Construir habitatges per la gent que no en té.

    Descripció de l’acció:

    • Crear diferents habitatges per la gent que no es pot permetre tenir accés a una casa. D'aquesta manera només haurien de pagar el consum d'aigua i electricitat.

    • Containers de càrrega, aïllament tèrmic, instal·lacions bàsiques i necessàries, finestres i el mobiliari bàsic d'una casa (cuina, taula, llit...).

    • Espai: un descampat que estigui als afores de la ciutat però no molt allunyat.

    • Primer s'haurien d'implicar els polítics per poder fer-ho i després treballadors per construir-ho.

    • Quan es pugui fer i hi hagi diners.

    Barracons per a gent sense llar.

    Descripció de l’acció:

    • Fer construir els barracons a la gent aturada, enderrocant cases abandonades (propietat de l'ajuntament) i construir els barracons amb contenidors vells del port.

    • Tenir un espai comunitari per plantar menjar.

    • Aprofitar l'aigua de la pluja per l'hort i el lavabo, l’aigua corrent serà la de l'aixeta que també servirà de reserva pel lavabo.

    • A cada contenidor viurà una família.

    • El govern finança l'aigua, la llum, les llavors i els sous dels treballadors fins que trobin treball i puguin començar a viure sense problemes.

    Barracons per la gents sense llar, i ajudes i beques per millorar-ho.

    Descripció de l’acció:

    • Es podria ubicar a algun espai de Montjuïc. Els joves podrien col·laborar com a voluntaris.

    • Per poder acollir famílies, hi hauria d'haver apartaments i menjador

    • Es finançaria a través dels pressupostos de l'ajuntament.

    • Caldrien voluntaris, monitors, educadors socials, cuiners. També algú que es coordini amb l'ajuntament per oferir beques i ajuts.

    • Un cop es tinguin els fons necessaris es podria començar a executar el projecte

    Espais de trobades interculturals. 

    Descripció de l’acció:

    • Proposar trobades amb gent de diferents cultures i ensenyar-li les coses bones de les altres cultures. Necessitaríem una aula i ordinadors. Gent de diferents cultures. A l'estiu. Per exemple podem organitzar perquè portin menjar i begudes de diferents cultures i compartir-lo entre totes.

    • La trobada tracta del fet que cada participant doni opinions i conèixer millor a les altres cultures.

    Punt blanc (ajuda psicològica, entre d’altres)

    Descripció de l’acció:

    • Proposem posar espais on et puguis expressar lliurement.

    • Necessitem voluntaris psicòlegs i un espai on fer les xerrades.

    • Necessitem classes exclusives per alumnes.

    • Psicòlegs i psicòlogues i voluntaris que hagin passat per aquestes situacions, al darrere hi haurà professionals que sàpiguen tractar amb els traumes.

    • Inici del curs següent.

    Ajuda psicològica a la gent que ho necessita.

    • Psicòleg, una aula, una persona especialitzada a escoltar i comprendre per iniciar-se com més aviat millor.

    • El que hem pensat és que quan arribis a una escola/institut mirin el teu expedient per veure si has tingut algun problema i proporcionar-te un professional de la psicologia. En els casos de bullying que no només es fixin en la víctima sinó també en la persona agressora perquè potser també té problemes. La informació hauria de ser confidencial. S'hauria de normalitzar el fet d'anar al psicòleg.

    Espai per reconnectar.

    Descripció de l’acció:

    • Crear un espai on poder atendre a les persones usuàries amb necessitat d'atenció psicològica. Es visualitza com un espai tancat, amb finestres. Hi ha sofàs, llibres, taules, televisió i joguines \"desestressants\". Aquests espais es poden ubicar a escoles, CAP, Casals Joves.

    • L'atenció seria realitzada per professionals voluntaris. Hauria d'estar enllestit el projecte en 4-6 mesos.

    Cop de mà a la resolució de conflictes.

    Descripció de l’acció:

    • Ens agradaria afavorir a la gent que es troba més perduda davant un conflicte personal o no personal perquè tingués més eines per solucionar-ho. 

    • Els materials necessaris serien persones voluntàries que volguessin contribuir a l'ensenyament d'aquest fet. Necessitaríem unes sales del centre cívic per a poder impartir aquestes classes. 

    • Es podria dur a terme dos dies al mes. 

    • Per últim, s'haurien d'implicar les persones que necessitessin / volguessin impartir aquestes classes i els voluntaris que aportin ensenyament. També seria interessant fer xerrades amb voluntaris sobre el tema amb els joves estudiants de l'ESO.

    Informació en múltiples llengües.

    Descripció de l’acció:

    • Proveir el districte d'una escola d'idiomes per a les persones nouvingudes.

    • Editar la cartelleria i informació a la ciutadania en les diferents llengües que es parlen al districte.

    • Intèrprets al metge i centres comercials.

    • Editar els mapes d'autobús de la ciutat en més idiomes i més clars.

    • S'haurien d'implicar: ajuntament, voluntaris, metges, entitats del districte.

    "]
  • +["

    [text en procés de redacció]

    • Xerrades, pedagogia, sensibilització, formació i informació: entre alumnat, a les famílies com a agents educadors, als centres educatius,… de tots els temes importants (educació sexual i lgtbiq+, diversitat, masclisme, diversitat cultural, seguretat,...). Fer xarxa.

    1. Formació gratuïta dins dels Centres Educatius,
    2. Xerrada pel professorat d'orientació sexual (l'homosexualitat o els homes heterosexuals amb \"estereotips femenins\" estan discriminats) i sembla que existeix respecte però no és així.
    3. Les xerrades serien de formació continuada amb exemples externs de què significa i les conseqüències reals d'aquesta discriminació: què sents? què significa a les nostres vides?
    4. Assignatura amb aquesta matèria sobre transexualitat i orientacions sexuals per l'alumnat (es podria començar a primària per conscienciació) i obligatòria en secundària.


    • Ús de llenguatge inclusiu i respectar els pronoms de les persones.

    1. Utilitzar la diferenciació lingüística pot generar etiquetatge. L'ideal seria no tenir-nos que diferenciar però s'ha d'escoltar les necessitats dels col·lectius discriminats.
    2. Hi ha altres temes més importants com l'accés a la sanitat o els mateixos drets davant de serveis imprescindibles.
    3. Sí és important incloure el \"e\" si és una necessitat de persones no binàries dins d'un col·lectiu.

    • Barris i mobiliari urbà adaptats per a tota la diversitat de persones, més i millor il·luminats i segurs, més policia.

    1. Il·luminació millor i més policia és per seguretat: la policia seria un mètode de contenció per gent agressora: la gent no s'atreviria a insultar o agredir a altres per condició sexual, per exemple. Millorar la il·luminació per evitar la percepció d'inseguretat
    2. La zona dels museus i del Montjuïc té moltes escales i hi ha moltes rampes: no està preparada per gent amb mobilitat reduïda, la gent gran.
    3. La policia hauria de tenir formació.

    • Augmentar el nivell psicològic i el nivell de formació general, més formació en mediació (resolució alternativa de conflictes). Proporcionar ajuda psicològica per s les situacions de discriminació i maltractament diverses.

    1. Persones que ha fet bullying o altres agressions amb l'expulsió no resolem res.
    2. Més ajuda psicològica en els centres dins del procés adolescent: més acompanyament
    3. Ensenyament en valors.

    • Posar barracons per gent sense llar, formació específica per a les persones en risc d'exclusió i millorar el sistema d'ajudes i beques.

    1. Montjuïc té molta gent vivint al carrer: la vivenda és un dret i, com a mínim haurien de tenir un lloc per viure.
    2. Ajuda psicològica, sistema de millor ocupació = accés al treball.
    3. Sistema d'ajudes i beques, per exemple, amb l'accés de la universitat gratuïta o tenir les condicions socioeconòmiques familiars en compte per beques/ajudes.

    • Proposar espais de trobada interculturals.(*)

    1. Trobades per conèixer les costums d'allà i d'aquí per aprofundir en els vincles.
    2. Les trobades podrien ser als patis dels instituts o als Centres Cívics.
    3. Espais de trobades espontànies

    (*) considerem un districte prou intercultural i ens costa pensar en com serien les trobades.

    "]
Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir