Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Propuestas sobre igualdad y diversidad en Sants-Montjuïc

Visió general

[text en procés de redacció]
En aquest tema pensem i desenvolupem quines campanyes de sensibilització i conscienciació posaríem en marxa perquè totes ens sentim còmodes i incloses a la nostra vida quotidiana.
Proposarem solucions per aquelles discriminacions que ens trobem com a joves ja sigui sobre gènere, diversitat sexual o funcional, diversitat d’origen, edat, formació, entre d’altres.

Problemàtiques i inquietuds

[text en procés de redacció]
• Múltiples discriminacions: masclisme (violència de gènere, micromasclismes, feminicidis), racisme, xenofòbia, lgtbiq+ fobia (transfobia, bifobia, homofobia), bullying, gordofòbia, per origens o religió, col·lectius no normatius,...
• Desigualtats ocupacionals i econòmiques sistèmiques, classisme (desigualtat entre districtes), patriarcat, persones vulnerabilitzades (sense llar, amb addiccions...), zones amb marginalitat,...
• Barris no accessibles a persones amb discapacitat
• Falta de socialització o soledat no volguda (gent gran,...)
• Inseguretat a l’espai públic: baralles al carrer, inseguretat de les dones, abusos policials, racisme,...

Mirada inclusiva

[text en procés de redacció]

Reflexionem al voltant de les problemàtiques i inquietuds detectades, en primer lloc caldria incloure la formació en matèria d’igualtat i conscienciació de la diversitat de manera gratuïta als Centres Educatius, assegurant una mirada amplia del professorat d’orientació sexual, dissenyant xerrades/matèries de formació continuada amb exemples externs dels diferents tipus de discriminacions reflexionant sobre què signifiquen aquestes discriminacions i quines conseqüències tenen. Podria iniciar-se a primària per conscienciació i fer-la de manera obligatòria a secundària.

Seguint amb aquesta mirada, cal tenir present un ús del llenguatge que tingui en compte a les persones no binàries, però reflexionem que cal prioritzar altres temes com l’accés a la sanitat o els mateixos drets davant de serveis imprescindibles.

En tercer lloc posem la mirada en la sensació de seguretat i comoditat en l’ús de la via pública per tothom. Reflexionem sobre el paper de la policia, els hi caldria formació específica per tal que esdevinguin agents contenidors en situacions d’agressió per condició sexual, per exemple. L’adaptació d’espais amb moltes escales posant-hi més rampes afavoriria el pas de la gent gran o persones amb mobilitat reduïda.

Creiem també que caldria millorar la formació en valors i mediació a formadores i adolescents, garantint suport psicològic als centres educatius, com a acompanyament en el procés adolescent, i fixant també l’acció en les persones que fan bullying (l’expulsió no resol res).

També posem la mirada en les persones sense llar, l’habitatge és un dret per tant s’hauria de revisar el sistema d’ajudes i beques per garantir accés a la formació, això milloraria l’accés al món laboral. Garantir també ajuda psicològica, acompanyament per millorar l’èxit en l’accés al treball.

Per últim reflexionem en la part positiva de fer trobades entre persones amb diferents orígens i cultures, ajudaria a conèixer els costums dels diferents llocs i aprofundir en els vincles.

Propostes de millora

[text en procés de redacció]

De les propostes recollides en aquest espai, les participants han escollit per concretar en accions més detallades, les onze següents:

Llenguatge inclusiu

Descripció de l’acció:


  • Necessitem un nou diccionari amb llenguatge inclusiu.


  • Fer difusió per les xarxes socials i fer publicitat.


  • S'ha d'aplicar a tothom el més abans possible.


Barris i mobiliari adaptat a tothom.

Descripció de l’acció:


  • Barris i mobiliari adaptat per a tota la diversitat de persones, més il·luminació i segurs, més policies


  • Revisió i manteniment de la il·luminació per evitar els talls + augmentar-la.


  • Instal·lar càmeres de seguretat en llocs perillosos de Barcelona.


  • Es complementa aquesta proposta també amb:


  • Posar rampes accessibles als carrers, més llums on es necessitin i més policia als barris menys vigilats.


Construir habitatges per la gent que no en té.

Descripció de l’acció:


  • Crear diferents habitatges per la gent que no es pot permetre tenir accés a una casa. D'aquesta manera només haurien de pagar el consum d'aigua i electricitat.


  • Containers de càrrega, aïllament tèrmic, instal·lacions bàsiques i necessàries, finestres i el mobiliari bàsic d'una casa (cuina, taula, llit...).


  • Espai: un descampat que estigui als afores de la ciutat però no molt allunyat.


  • Primer s'haurien d'implicar els polítics per poder fer-ho i després treballadors per construir-ho.


  • Quan es pugui fer i hi hagi diners.


Barracons per a gent sense llar.

Descripció de l’acció:


  • Fer construir els barracons a la gent aturada, enderrocant cases abandonades (propietat de l'ajuntament) i construir els barracons amb contenidors vells del port.


  • Tenir un espai comunitari per plantar menjar.


  • Aprofitar l'aigua de la pluja per l'hort i el lavabo, l’aigua corrent serà la de l'aixeta que també servirà de reserva pel lavabo.


  • A cada contenidor viurà una família.


  • El govern finança l'aigua, la llum, les llavors i els sous dels treballadors fins que trobin treball i puguin començar a viure sense problemes.


Barracons per la gents sense llar, i ajudes i beques per millorar-ho.

Descripció de l’acció:


  • Es podria ubicar a algun espai de Montjuïc. Els joves podrien col·laborar com a voluntaris.


  • Per poder acollir famílies, hi hauria d'haver apartaments i menjador


  • Es finançaria a través dels pressupostos de l'ajuntament.


  • Caldrien voluntaris, monitors, educadors socials, cuiners. També algú que es coordini amb l'ajuntament per oferir beques i ajuts.


  • Un cop es tinguin els fons necessaris es podria començar a executar el projecte


Espais de trobades interculturals. 

Descripció de l’acció:


  • Proposar trobades amb gent de diferents cultures i ensenyar-li les coses bones de les altres cultures. Necessitaríem una aula i ordinadors. Gent de diferents cultures. A l'estiu. Per exemple podem organitzar perquè portin menjar i begudes de diferents cultures i compartir-lo entre totes.


  • La trobada tracta del fet que cada participant doni opinions i conèixer millor a les altres cultures.


Punt blanc (ajuda psicològica, entre d’altres)

Descripció de l’acció:


  • Proposem posar espais on et puguis expressar lliurement.


  • Necessitem voluntaris psicòlegs i un espai on fer les xerrades.


  • Necessitem classes exclusives per alumnes.


  • Psicòlegs i psicòlogues i voluntaris que hagin passat per aquestes situacions, al darrere hi haurà professionals que sàpiguen tractar amb els traumes.


  • Inici del curs següent.


Ajuda psicològica a la gent que ho necessita.


  • Psicòleg, una aula, una persona especialitzada a escoltar i comprendre per iniciar-se com més aviat millor.


  • El que hem pensat és que quan arribis a una escola/institut mirin el teu expedient per veure si has tingut algun problema i proporcionar-te un professional de la psicologia. En els casos de bullying que no només es fixin en la víctima sinó també en la persona agressora perquè potser també té problemes. La informació hauria de ser confidencial. S'hauria de normalitzar el fet d'anar al psicòleg.


Espai per reconnectar.

Descripció de l’acció:


  • Crear un espai on poder atendre a les persones usuàries amb necessitat d'atenció psicològica. Es visualitza com un espai tancat, amb finestres. Hi ha sofàs, llibres, taules, televisió i joguines "desestressants". Aquests espais es poden ubicar a escoles, CAP, Casals Joves.


  • L'atenció seria realitzada per professionals voluntaris. Hauria d'estar enllestit el projecte en 4-6 mesos.


Cop de mà a la resolució de conflictes.

Descripció de l’acció:


  • Ens agradaria afavorir a la gent que es troba més perduda davant un conflicte personal o no personal perquè tingués més eines per solucionar-ho. 


  • Els materials necessaris serien persones voluntàries que volguessin contribuir a l'ensenyament d'aquest fet. Necessitaríem unes sales del centre cívic per a poder impartir aquestes classes. 


  • Es podria dur a terme dos dies al mes. 


  • Per últim, s'haurien d'implicar les persones que necessitessin / volguessin impartir aquestes classes i els voluntaris que aportin ensenyament. També seria interessant fer xerrades amb voluntaris sobre el tema amb els joves estudiants de l'ESO.


Informació en múltiples llengües.

Descripció de l’acció:


  • Proveir el districte d'una escola d'idiomes per a les persones nouvingudes.


  • Editar la cartelleria i informació a la ciutadania en les diferents llengües que es parlen al districte.


  • Intèrprets al metge i centres comercials.


  • Editar els mapes d'autobús de la ciutat en més idiomes i més clars.


  • S'haurien d'implicar: ajuntament, voluntaris, metges, entitats del districte.


Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir