Calendari detallat:
CENS I ASSIGNACIÓ DE PERSONES DELEGADES
Elaboració del cens d’entitats, empreses i centres educatius que poden presentar candidatura i votar: setembre
Publicació del cens provisional: 3 d’octubre
Publicació del cens definitiu: 10 d’octubre
Acreditació de persones delegades per part de les entitats per gestionar la participació a través de la plataforma Decidim Barcelona: a partir del 10 d’octubre. Fins al 27 d’octubre com a màxim si l’entitat vol presentar candidatura, i fins al 15 de novembre si únicament vol votar.
PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES I VOTACIONS PER ESCOLLIR DOS TERÇOS D’ENTITATS MEMBRES DEL CONSELL DE CADA SECTOR
Presentació de candidatures: del 10 al 31 d’octubre
Publicació de la llista provisional de candidatures: 31 d’octubre
Publicació de la llista definitiva de candidatures: 4 de novembre
Si en algun sector el nombre de candidatures és igual o inferior al nombre de places, el mateix 4 de novembre es donaran a conèixer les entitats que passaran a formar part del Consell directament.
Debats electorals Decidim Barcelona: del 4 al 10 de novembre
Votacions sector per sector Decidim Barcelona: de l’11 al 21 de novembre
Publicació dels resultats provisionals de les votacions: 22 de novembre
Publicació dels resultats definitius de les votacions: 25 de novembre
SELECCIÓ ALEATÒRIA D’UN TERÇ D’ENTITATS MEMBRES DEL CONSELL
Sorteig d’entitats sector per sector, a través de Decidim Barcelona: 23 de novembre
Per cada plaça disponible en la modalitat aleatòria, se seleccionaran per sorteig 10 organitzacions de la Xarxa Barcelona + Sostenible del sector corresponent. Si la primera entitat de la llista aleatòria renuncia, es donarà pas a la següent.
Termini per acceptar o renunciar per part de les entitats seleccionades aleatòriament: del 24 de novembre al 19 de desembre com a màxim.
PROCEDIMENT DE DESEMPAT DE VOTS A CANDIATURES PER FORMAR PART DEL CONSELL CIUTADÀ PER LA SOSTENIBILILITAT
En el cas que, es produeixin empats en nombre de vots de candidatures per formar part del Consell, es realitzarà una segona ronda de votacions telemàtica a l’espai del procés electiu de la plataforma Decidim Barcelona. Les votacions es faran separadament en els sectors en què hi ha hagut empats.
Seran candidates en segona ronda únicament les organitzacions dels sectors que ja havien presentat candidatura en primera ronda i van quedar empatades en posició per ocupar plaça al Consell.
Tindran dret a vot les organitzacions de la Xarxa Barcelona + Sostenible de cada un d’aquests sectors que figuren al cens de votants. Es mantindrà el requisit de que la persona responsable de l’entitat hagi emplenat el formulari digital de designació de persona delegada per votar, en els terminis que s’estableixin. Les organitzacions que van omplir el formulari per a la primera ronda de votacions no l’hauran de tornar a omplir.
Cada votant podrà marcar en el seu vot un nombre màxim de candidatures d’organitzacions del seu sector, igual al nombre de places disponibles al Consell.
Les votacions es podran fer al llarg d’un mínim d’una setmana. Els resultats provisionals es publicaran el dia següent del tancament de les votacions al Decidim Barcelona. A partir de la publicació provisional, s’obrirà un període d’al·legacions de 3 dies abans de la publicació definitiva.
Si després de la nova votació continua l’empat serà el president del Consell qui, fetes les consultes que estimi oportunes, resoldrà.
RESULTATS DEFINITIUS I SESSIÓ DE CONSTITUCIÓ
El calendari del procés electiu del Consell és el següent:
Elaboració del cens: setembre
Presentació de candidatures: del 10 al 31 d'octubre
Campanya electoral: del 4 al 10 de novembre
Votació de candidatures: de l'11 de novembre a les 8 h al 21 de novembre a les 20 h
Sorteig aleatori: 23 de novembre
Acceptació per part de les organitzacions triades per sorteig: del 24 de novembre al 19 de desembre
Votacions de desempat als sectors associatiu i empresarial: de l'1 al 14 de desembre.
Publicació definitiva dels resultats: 20 de desembre
Constitució del nou Consell: gener 2023
Compartir