Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
Tant la privadesa de les dades com la confidencialitat de la informació són aspectes importants que tenim en compte al gestionar la present plataforma. Aquesta política de protecció de dades estableix la manera en què es tracten les dades de caràcter personal obtinguts a través de la plataforma DECIDIM i podrà variar amb el temps a causa dels possibles canvis legislatius, jurisprudencials o dels criteris seguits per l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i/o l'autoritat competent a cada moment. És per això que l’entitat es reserva el dret a modificar la present política per adaptar-ho a novetats legislatives o jurisprudencials que es troben vigents al moment precís en què s'accedeixi a la web.
1.- Identificació del titular responsable del tractament:
El titular responsable del tractament de les dades d’usuàries i subscriptores és:
AJUNTAMENT DE BARCELONA; Gerència de Drets de la ciutadania cultura, participació i transparència; CIF: P-0801900B; Adreça: Plaça Sant Jaume 1, 08002 Barcelona.
2.- Finalitat del tractament, base legal i terminis de conservació
DECIDIM és una plataforma digital que permet gestionar el contacte amb els ciutadans i persones interessades a participar més activament en els actes, òrgans i processos de participació de la ciutat. Les dades personals es tractaran dins el fitxer “050 PARTICIPACIÓ CIUTADANA” per a les següents finalitats:
gestionar les consultes de les usuàries i atendre qualsevol sol·licitud que ens faci arribar a través dels formularis habilitats a la web o qualsevol altre mitjà de contacte.
gestionar les subscripcions a les que les usuàries es donin d’alta.
fer comprovacions al padró de Barcelona per validar el dret a vot. Aquestes comprovacions es duen a terme mitjançant les següents dades: DNI, codi postal i data de naixement. Aquestes dades no s’utilitzaran amb posterioritat.
elaborar anàlisis estadístiques, mesuraments i estudis de mercat sobre els processos de participació, les usuàries i les seves necessitats, tendències, interessos i preferències.
remetre comunicats informatius (com l’enviament del butlletí electrònic): Al moment de la recopilació de dades personals se li demanarà el seu consentiment per poder enviar-li informació sobre les activitats, continguts i processos relacionats amb la present plataforma. La usuària podrà revocar el seu consentiment en qualsevol moment, comunicant el seu desig de no rebre més comunicacions tot seguint les instruccions que s'indiquen en el peu de cadascun dels enviaments que rebi.
Imatges: Atès que el dret a la pròpia imatge està reconegut a la LO 1/1982 de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, la usuària només podrà publicar imatges de càrrecs públics o terceres persones que de manera accessòria participin d’un esdeveniment públic. Per d’altres supòsits la usuària haurà de disposar de la pertinent autorització per dur a terme la publicació.
Categories especials de dades: les opinions polítiques son considerades categories especials de dades. L’Ajuntament precisa del consentiment explícit per poder publicar-les a la plataforma.
La base legal per als citats tractaments és el consentiment que es considera atorgat marcant la corresponent casella habilitada a l’efecte. De tal manera que no es podrà remetre el formulari sense haver marcat el checkbox.
El termini de conservació: les dades seran eliminades quan ho sol·liciti el titular.
3.- Destinataris de les dades personals
Les vostres dades personals no seran cedides a tercers excepte per obligació legal a jutges i tribunals que ho sol·licitin per via judicial o en el marc d’una investigació policial.
El seu nom d’usuària és públic, per tant serà visible a la plataforma. Tingui en compte que les imatges i les comunicacions realitzades a la plataforma (comentaris, propostes, etc.) seran també d'accés públic. No obstant això, mai es faran públics les dades relacionades amb la presa de decisions (p. ex. que donis suport a una proposta o que validis un pressupost), ni la teva adreça de correu electrònic.
No està prevista la transferència internacional de les seves dades.
4.- Drets dels titulars de les dades
Qualsevol persona té dret a obtenir informació sobre quines dades s’estan tractant. A continuació, li indiquem els seus drets:
Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió (i dret a l’oblit) quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per les quals van ser recollides.
En determinades circumstàncies, els interessats podran sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, en aquest cas únicament es conservaran per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, els interessats podran oposar-se al tractament de les seves dades. L’entitat deixarà de tractar les dades, excepte per motius legítims imperiosos, o l'exercici o la defensa de possibles reclamacions.
Portabilitat: L'interessat tindrà dret a rebre les dades personals que li incumbeixin, que hagi facilitat en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica quan: a) el tractament estigui basat en el consentiment o en un contracte, i b) el tractament s'efectuï per mitjans automatitzats.
IMPORTANT REFERENCIA AL DRET A L’OBLIT I SUPRESSIÓ DE LES DADES:
En relació als comentaris, continguts i aportacions dutes a terme i publicades per les pròpies usuàries s’ha de tenir en compte que en alguns supòsits, i donat el caràcter públic de la iniciativa, no es podrà fer efectiu el dret a l’oblit i/o la supressió de certes dades.
No obstant, es durà a terme l’anonimització de les dades sempre que aquest procés no dificulti el seguiment de la corresponent iniciativa ciutadana.
L’informem del seu dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (APDCAT www.apdcat.gencat.cat) en el cas que no hagi vist satisfets l'exercici dels seus drets aquí indicats.
Per exercir els citats drets pot posar-se en contacte amb nosaltres a través d'aquest formulari: Ajuntament de Barcelona > Atenció en línia > Consultes Web> Incidències a la plataforma Decidim.barcelona, en gestió d'usuàries i espais de participació o seguint les indicacions del següent enllaç: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/proteccio-de-dades
En el termini màxim d’un mes resoldrem la seva petició a través del mateix mitjà que hagi utilitzat inicialment.
5.- Seguretat en el tractament
Tenint en compte l'estat de la tècnica, els costos d'aplicació, i la naturalesa, l'abast, el context i les finalitats del tractament, així com els riscos de probabilitat i gravetat variables per als drets i llibertats de les persones físiques, l’Ajuntament aplicarà mesures tècniques i organitzatives apropiades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc, que evitin la destrucció, pèrdua o alteració accidental o il·lícita de dades personals transmeses, conservades o tractades d'una altra forma, o la comunicació o accés no autoritzats a aquestes dades.
Compartir