Aquesta proposta és viable i està alineada amb accions de plans municipals actualment en vigor, però afecta les competències d’altres administracions.
Pel que fa a les inspeccions, aquestes estan regulades per normativa i és competència de la Generalitat de Catalunya. El manteniment de les instal•lacions també està regulat per normativa i és obligatori. A escala municipal ja s’està portant a terme. Els equips tècnics de districte amb l’acompanyament de l’AEB porten a terme campanyes puntuals de revisió de l’estat de les instal•lacions solars tèrmiques.
Pel que fa a les qüestions relacionades amb el cicle de vida i la gestió, cal tenir en compte que la gestió dels residus electrònics és responsabilitat del productor i facilitar la seva gestió final és competència de la Generalitat. Caldrà, doncs, instar aquesta administració per tal que consideri aquesta proposta. Aquesta administració serà la responsable de garantir una infraestructura de reciclatge de panells solars adequada per gestionar els volums de mòduls fotovoltaics que es puguin eliminar en un futur. Quan estigui establert el sistema de reciclatge i valorització, des de l’Ajuntament es pot facilitar la recollida d’aquests residus a través del punts verds de zona o de les opcions que es considerin més adequades.
Pel que fa al monitoratge, tot i que no hi ha indicadors de l’impacte social, sí de l’impacte en estalvi d’emissions i ja es monitora per normativa (en termes d’estalvi energètic, que es pot traduir en termes d’emissions).
En relació amb l’etiquetatge, un inconvenient podria ser el fet que no hi ha informació de partida que permeti incorporar-lo als materials de construcció de les instal•lacions segons on, com i en quines condicions es produeixen. No es disposa en cap fase de la construcció ni hi ha cap normativa que permeti a l’Ajuntament exigir-ho com a condició de llicència.
Compartir