Per al desenvolupament d’aquesta proposta caldrà la implicació d’altres administracions. Així mateix, actualment les indicacions a l’Ajuntament són les d’anar reduint les aplicacions digitals i mantenir només aquelles que per diferents motius donen un servei específic.
Actualment ja existeix el “Com s’hi va”, que integra totes les opcions de la ciutat i dona preferència al transport públic. Aquesta app té una versió mòbil que funciona de forma semblant a una app i que ara mateix s’està renovant (tant en desktop com en mòbil).
Així mateix, ATM està impulsant la creació d’un MaaS (Mobility as a Service) que tingui com a base el transport públic però que integri altres operadors, públics i privats, de diferents serveis de mobilitat sostenible, així que aquesta proposta va alineada amb les línies generals del Pla de mobilitat urbana del 2024.
És complex que una única app inclogui no només el transport públic, sinó també el Bicing i els trajectes compartits oferts per persones individuals o cooperatives de mobilitat. Si fos possible integrar tota aquesta informació de mobilitat en una sola app, seria molt adient integrar-la amb les apps existents, com l’app “Com s’hi va” i SMOU. I afegir-hi les opcions que hi manquin, com les relacionades amb el fet de recollir les demandes de les persones usuàries sobre horaris o línies de transport que cal reforçar, i les d’incloure la possibilitat de registrar queixes, comentaris i suggeriments.
Compartir