Assemblea Ciutadana pel Clima
#AssembleaClimaBCN Què podem fer per fer front a l’emergència climàtica?
Fer campanyes de sensibilització sobre consum responsable i reducció de residus
Descripció:
Crear campanyes de divulgació i informació sobre consum responsable i les 7 R (redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar). Les campanyes han de ser directes, visuals i adaptades a diferents públics. Es poden incorporar missatges sobre els impactes de la societat de consum i les indústries contaminants. També es poden tractar temes com el mal ús del contenidor gris, els residus d’oli de cuina o l’impacte dels microplàstics i altres contaminants a la natura.
Justificació:
Hi ha desconeixement entre la ciutadania dels efectes dels residus en la nostra salut i de bones pràctiques que es podrien incloure en el dia a dia. Campanyes com aquestes contribueixen a crear una ciutadania informada i apoderada per fer una gestió millor dels processos de reciclatge.
Accions:
- Estudiar quins canals i mètodes són més adients per cada públic específic: xarxes socials, influenciadors, banderoles i lones a l’espai públic, marquesines i pantalles al transport públic, mitjans de comunicació (p.ex. sèries i programes de TV)...
- Conceptualitzar, dissenyar i planificar els missatges i recursos per a cada campanya.
- Acompanyar les campanyes d’una programació de tallers de capacitació sobre les 3R.
- Fer difusió de les campanyes a través dels equipaments públics municipals i supramunicipals.
- Aprofitar esdeveniments temàtics (Setmana Verda, Setmana de la Sostenibilitat...) o crear-ne de nous per difondre les campanyes.
- Dur a terme campanyes específiques adreçades a centres educatius.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Aquesta proposta és viable i està alineada amb accions de plans municipals actualment en vigor.
La seva dificultat és mitjana. Es pot integrar al Pla Canviem pel Clima, per fer campanyes més “educatives”, potenciar visites a les instal•lacions de tractament i aprofundir en el “per què cal reciclar i per què cal reduir residus” (més que en el com fer-ho). Es podrien generar vincles amb influenciadors (influencers), programes comunicatius de masses, reptes ludificats per a públic més jove, entre d’altres.
L’impacte esperat també és mitjà, ja que les accions de comunicació i canvi cultural requereixen temps per obtenir resultats.
Per tant, es proposa iniciar la implementació d’aquesta proposta en un termini curt de temps i amb una prioritat mitjana.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...