Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "ANEXO VI. Definiciones en materia de Vehículos"

Descripción (Català)

  • -

    L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes: CATEGORIA: Definició. (Normativa)

    Vint-i-un.- Es modifica l’Annex VI, que resta redactat així:
    ANNEX VI. DEFINICIONS
    EN MATÈRIA DE VEHICLES

    VIANANT:
    Persona que, sense ser conductor, transita a peu per les vies o els terrenys d'àmbit d'aplicació de les normes de trànsit i circulació. També es consideren vianants els que empenyen o arrosseguen un cotxe de nen o una persona amb discapacitat o qualsevol altre vehicle sense motor de petites dimensions, els que condueixen a peu un cicle o ciclomotor de dues rodes, i les persones amb discapacitat que circulen al pas en una cadira de rodes, amb motor o sense. (Text refós Llei de transit).

    VEHICLE: Aparell apte per circular per les vies indicades a la llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE DE MOTOR: Vehicle proveït de motor per a la seva propulsió. S'exclouen d'aquesta definició els ciclomotors, els tramvies, els vehicles per a persones de mobilitat reduïda, bicicletes de pedals amb pedaleig assistit i els vehicles de mobilitat personal. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE JOGUINA: Els vehicles la velocitat màxima dels quals per construcció no superi els 6 km/h

    CICLOMOTOR: Tenen la consideració de ciclomotors els ciclomotors de dues rodes i els ciclomotors de tres rodes. (Annex II Reglament General Vehicles i Reglament UE 168/2013)

    CICLE DE MOTOR: És una subcategoria del vehicle de motor de dues rodes lleuger-L1e- i està dissenyat per funcionar a pedal amb propulsió auxiliar, l'objectiu principal de la qual és ajudar al pedaleig, la potència de propulsió auxiliar s'interromp a una velocitat del vehicle igual o inferior a 25km/h i té una potència nominal o neta contínua màxima igual o inferior a 1000W. Els cicles de tres o quatre rodes amb aquestes característiques tècniques són equivalents als cicles de motor. (Adaptació Reglament UE 168/2013 de vehicles categoria L1e-A)

    CICLOMOTOR DE DUES RODES: Vehicle de dues rodes, proveït d'un motor de cilindrada no superior a 50 cm3, si és de combustió interna i amb una velocitat màxima per construcció no superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)
    Segons Reglament UE, qualsevol altre vehicle de categoria L1e que no es pugui classificar d'acord amb els criteris dels vehicles L1e-A -cicle de motor-. (Reglament UE 168/2013)

    CICLOMOTOR DE TRES RODES: Vehicle de tres rodes, proveït d'un motor de cilindrada no superior a 50 cm3, si és de combustió interna i amb una velocitat màxima per construcció no superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)
    Segons Reglament UE, massa en ordre de marxa menor 270 kg i equipat amb un màxim de dues places de seient i dues subcategories, transport de passatgers L2e-P i mercaderies L2e-U (Reglament UE 168/2013)

    QUADRICICLE LLEUGER I: Vehicle de quatre rodes amb les característiques següents:

    • Propulsat per una propulsió amb motor de combustió interna -encès per compressió o encès per espurna, de combustió externa, de turbina o de pistó rotatiu, d’aire precomprimit, elèctric o híbrid que combini qualsevol dels anteriors.
    • Amb una velocitat màxima per construcció inferior o igual a 45 km/h
    • Massa en ordre de marxa igual o inferior a 425 kg
    • Cilindrada inferior o igual a 50 cm3 si un motor d'encesa per espurna forma part de la configuració de la propulsió del vehicle o cilindrada inferior o igual a 500 cm3 si un motor d'encesa per compressió forma part de la configuració de la propulsió del vehicle equipat amb un màxim de dues places de seient, inclosa la plaça de seient del conductor.

    (Annex II Reglament General Vehicles)

    QUADRICICLE PESANT: Vehicle de quatre rodes amb les característiques següents:

    • Propulsat per una propulsió amb motor de combustió interna -encès per compressió o encès per espurna), de combustió externa, de turbina o de pistó rotatiu, d’aire precomprimit, elèctric o híbrid que combini qualsevol dels anteriors
    • Massa en ordre de marxa inferior o igual a 450 kg en el cas de transport de passatgers i inferior o igual a 600 kg en el cas de transport de mercaderies.

    Així com aquells que no compleixin els requisits per ser considerats quadricicles lleugers.

    VEHICLES PER A PERSONES DE MOBILITAT REDUÏDA: Vehicle la tara del qual no sigui superior a 350 kg, i que, per construcció, no pot assolir en pla una velocitat superior a 45 km/h, projectat i construït especialment -i no merament adaptat- per a l'ús de persones amb alguna disfunció o incapacitat física. Quant a la resta de les seves característiques tècniques se'ls ha d’equiparar els ciclomotors de tres rodes. (Annex II Reglament General Vehicles).

    CICLES: Vehicle d’almenys dues rodes, accionat per l'esforç muscular de les persones que l'ocupen, en particular mitjançant pedals o manovelles. (Annex II Reglament General Vehicles)

    BICICLETES: Cicle de dues rodes. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLES DE MOBILITAT PERSONAL -VMP: Vehicle d’una o més rodes dotat duna única plaça i propulsat exclusivament per motors elèctrics que poden proporcionar al vehicle una velocitat màxima per disseny compresa entre 6 i 25 km/h. Només poden estar equipats amb un seient o selló si estan dotats de sistema d'autoequilibratge. S'exclouen d'aquesta definició els vehicles sense sistema d'autoequilibratge i amb selló, els vehicles concebuts per a competició, els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els vehicles amb una tensió de treball superior a 100 VCC o 240 VAC, així com aquells inclosos dins del àmbit del Reglament (UE) núm. 168/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de gener de 2013. (Annex II Reglament General Vehicles)

    CICLES I BICICLETES DE PEDALS AMB PEDALEIG ASSISTIT: Cicles i Bicicletes equipades amb un motor elèctric auxiliar, de potència nominal contínua màxima inferior o igual a 250 W, la potència dels quals disminueixi progressivament i que finalment s'interrompi abans que la velocitat del vehicle arribi als 25 km/h o si el ciclista deixa de pedalejar. (Annex II Reglament General Vehicles)

    AUTOMÒBIL: Vehicle de motor que serveix, normalment, per al transport de persones o coses, o ambdues a la vegada, o per a la tracció d'altres vehicles amb aquesta finalitat. S'exclouen d'aquesta definició els vehicles especials. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETA: Tenen la consideració de motocicletes els automòbils que es defineixen als dos epígrafs següents. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETA DE DUES RODES: Vehicles de dues rodes sense sidecar, proveïts d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETES AMB SIDECAR: Vehicles de tres rodes asimètriques respecte de l'eix mitjà longitudinal, proveïts d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE DE TRES RODES: Automòbil de tres rodes simètriques, proveït d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h.
    Aquesta categoria, no té trasllat al reglament UE, encara que sembla correspondre a la categoria L5e que correspon al tricicle de motor, que pot ser Tricicle o Tricicle comercial amb una massa inferior a 1000 Kg i que no es pot classificar com a vehicle L2e o ciclomotor de dues rodes. (Annex II Reglament General Vehicles)

  • +

    L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes: CATEGORIA: Definició. (Normativa)

    Vint-i-un.- Es modifica l’Annex VI, que resta redactat així:
    ANNEX VI. DEFINICIONS
    EN MATÈRIA DE VEHICLES

    VIANANT:
    Persona que, sense ser conductor, transita a peu per les vies o els terrenys d'àmbit d'aplicació de les normes de trànsit i circulació. També es consideren vianants els que empenyen o arrosseguen un cotxe de nen o una persona amb discapacitat o qualsevol altre vehicle sense motor de petites dimensions, els que condueixen a peu un cicle o ciclomotor de dues rodes, i les persones amb discapacitat que circulen al pas en una cadira de rodes, amb motor o sense. (Text refós Llei de transit).

    VEHICLE: Aparell apte per circular per les vies indicades a la llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE DE MOTOR: Vehicle proveït de motor per a la seva propulsió. S'exclouen d'aquesta definició els ciclomotors, els tramvies, els vehicles per a persones de mobilitat reduïda, bicicletes de pedals amb pedaleig assistit i els vehicles de mobilitat personal. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE JOGUINA: Els vehicles la velocitat màxima dels quals per construcció no superi els 6 km/h

    CICLOMOTOR: Tenen la consideració de ciclomotors els ciclomotors de dues rodes i els ciclomotors de tres rodes. (Annex II Reglament General Vehicles i Reglament UE 168/2013)

    CICLE DE MOTOR: És una subcategoria del vehicle de motor de dues rodes lleuger-L1e- i està dissenyat per funcionar a pedal amb propulsió auxiliar, l'objectiu principal de la qual és ajudar al pedaleig, la potència de propulsió auxiliar s'interromp a una velocitat del vehicle igual o inferior a 25km/h i té una potència nominal o neta contínua màxima igual o inferior a 1000W. Els cicles de tres o quatre rodes amb aquestes característiques tècniques són equivalents als cicles de motor. (Adaptació Reglament UE 168/2013 de vehicles categoria L1e-A)

    CICLOMOTOR DE DUES RODES: Vehicle de dues rodes, proveït d'un motor de cilindrada no superior a 50 cm3, si és de combustió interna i amb una velocitat màxima per construcció no superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)
    Segons Reglament UE, qualsevol altre vehicle de categoria L1e que no es pugui classificar d'acord amb els criteris dels vehicles L1e-A -cicle de motor-. (Reglament UE 168/2013)

    CICLOMOTOR DE TRES RODES: Vehicle de tres rodes, proveït d'un motor de cilindrada no superior a 50 cm3, si és de combustió interna i amb una velocitat màxima per construcció no superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)
    Segons Reglament UE, massa en ordre de marxa menor 270 kg i equipat amb un màxim de dues places de seient i dues subcategories, transport de passatgers L2e-P i mercaderies L2e-U (Reglament UE 168/2013)

    QUADRICICLE LLEUGER I: Vehicle de quatre rodes amb les característiques següents:

    • Propulsat per una propulsió amb motor de combustió interna -encès per compressió o encès per espurna, de combustió externa, de turbina o de pistó rotatiu, d’aire precomprimit, elèctric o híbrid que combini qualsevol dels anteriors.
    • Amb una velocitat màxima per construcció inferior o igual a 45 km/h
    • Massa en ordre de marxa igual o inferior a 425 kg
    • Cilindrada inferior o igual a 50 cm3 si un motor d'encesa per espurna forma part de la configuració de la propulsió del vehicle o cilindrada inferior o igual a 500 cm3 si un motor d'encesa per compressió forma part de la configuració de la propulsió del vehicle equipat amb un màxim de dues places de seient, inclosa la plaça de seient del conductor.

    (Annex II Reglament General Vehicles)

    QUADRICICLE PESANT: Vehicle de quatre rodes amb les característiques següents:

    • Propulsat per una propulsió amb motor de combustió interna -encès per compressió o encès per espurna), de combustió externa, de turbina o de pistó rotatiu, d’aire precomprimit, elèctric o híbrid que combini qualsevol dels anteriors
    • Massa en ordre de marxa inferior o igual a 450 kg en el cas de transport de passatgers i inferior o igual a 600 kg en el cas de transport de mercaderies.

    Així com aquells que no compleixin els requisits per ser considerats quadricicles lleugers.

    VEHICLES PER A PERSONES DE MOBILITAT REDUÏDA: Vehicle la tara del qual no sigui superior a 350 kg, i que, per construcció, no pot assolir en pla una velocitat superior a 45 km/h, projectat i construït especialment -i no merament adaptat- per a l'ús de persones amb alguna disfunció o incapacitat física. Quant a la resta de les seves característiques tècniques se'ls ha d’equiparar els ciclomotors de tres rodes. (Annex II Reglament General Vehicles).

    CICLES: Vehicle d’almenys dues rodes, accionat per l'esforç muscular de les persones que l'ocupen, en particular mitjançant pedals o manovelles. (Annex II Reglament General Vehicles)

    BICICLETES: Cicle de dues rodes. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLES DE MOBILITAT PERSONAL -VMP: Vehicle d’una o més rodes dotat duna única plaça i propulsat exclusivament per motors elèctrics que poden proporcionar al vehicle una velocitat màxima per disseny compresa entre 6 i 25 km/h. Només poden estar equipats amb un seient o selló si estan dotats de sistema d'autoequilibratge. S'exclouen d'aquesta definició els vehicles sense sistema d'autoequilibratge i amb selló, els vehicles concebuts per a competició, els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els vehicles amb una tensió de treball superior a 100 VCC o 240 VAC, així com aquells inclosos dins del àmbit del Reglament (UE) núm. 168/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de gener de 2013. (Annex II Reglament General Vehicles)

    CICLES I BICICLETES DE PEDALS AMB PEDALEIG ASSISTIT: Cicles i Bicicletes equipades amb un motor elèctric auxiliar, de potència nominal contínua màxima inferior o igual a 250 W, la potència dels quals disminueixi progressivament i que finalment s'interrompi abans que la velocitat del vehicle arribi als 25 km/h o si el ciclista deixa de pedalejar. (Annex II Reglament General Vehicles)

    AUTOMÒBIL: Vehicle de motor que serveix, normalment, per al transport de persones o coses, o ambdues a la vegada, o per a la tracció d'altres vehicles amb aquesta finalitat. S'exclouen d'aquesta definició els vehicles especials. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETA: Tenen la consideració de motocicletes els automòbils que es defineixen als dos epígrafs següents. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETA DE DUES RODES: Vehicles de dues rodes sense sidecar, proveïts d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)

    MOTOCICLETES AMB SIDECAR: Vehicles de tres rodes asimètriques respecte de l'eix mitjà longitudinal, proveïts d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h. (Annex II Reglament General Vehicles)

    VEHICLE DE TRES RODES: Automòbil de tres rodes simètriques, proveït d'un motor de cilindrada superior a 50 cm3, si és de combustió interna, i/o amb una velocitat màxima per construcció superior a 45 km/h.
    Aquesta categoria, no té trasllat al reglament UE, encara que sembla correspondre a la categoria L5e que correspon al tricicle de motor, que pot ser Tricicle o Tricicle comercial amb una massa inferior a 1000 Kg i que no es pot classificar com a vehicle L2e o ciclomotor de dues rodes. (Annex II Reglament General Vehicles)

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir