Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

4.3.1 Descripció Actuacions metropolitanes

La ciutat de Barcelona necessita una estratègia metropolitana per fer front als reptes que té plantejats i que transcendeixen els límits municipals. Els objectius compartits requereixen polítiques comunes i Barcelona vol contribuir a definir aquesta estratègia metropolitana amb els municipis de l'AMB i el conjunt de la regió metropolitana. La ciutat real no s'entén sense una interacció i un diàleg constant amb tota l'àrea conurbada. La connectivitat, el desenvolupament d'infraestructures centrals, la mobilitat, la lluita contra el canvi climàtic o la reversió de desigualtats socials són alguns dels àmbits que s'han de treballar des d'una visió metropolitana. Per fer-ho, en aquest mandat es disposarà del nou Pla director urbanístic metropolità, que dissenyarà la metròpolis que volem, i es treballarà per definir el nou Pla estratègic metropolità, que ha de definir els objectius de la Barcelona metropolitana per als propers deu anys. l'increment de la connectivitat, la promoció de l'habitatge assequible, la infraestructura verda com a eix estructurant de la metròpolis, o la promoció del transport col·lectiu i les xarxes intermodals de mobilitat com a vertebradors de la mobilitat metropolitana, són principis que la ciutat de Barcelona comparteix amb el PDU. En aquest sentit, i en relació amb una mobilitat més sostenible i que potenciï el transport públic, per a Barcelona és clau continuar amb el desenvolupament de les obres de la futura estació de la Sagrera i la seva intermodalitat amb tren, metro, rodalies i autobusos interurbans i la reforma de l'estació de Sants, que es potenciï com un gran node ferroviari metropolità. La implantació de la zona de baixes emissions, que han aprovat tots els ajuntaments que formen part de la zona interior de les rondes, ha d'anar acompanyada d'estratègies de mobilitat d'escala metropolitana. El desenvolupament del Pla Litoral, que ha d'obrir i connectar encara més la ciutadania amb el mar, també s'ha d'abordar des d'una visió metropolitana. El nou pla permetrà desenvolupar el Front Marítim de Sant Martí i repensar el Port Olímpic per tal de recuperar la seva gestió i la construcció de la nova bocana, guanyant espai púbic per a la ciutadania. De la mateixa manera, el Pla Besòs permetrà guanyar més espai públic en aquest àmbit, així com generar una estratègia conjunta contra les desigualtats en els barris de tot aquest àmbit, tot produint una nova centralitat i millorant la connectivitat entre els barris d'una banda i l'altra del riu. Finalment, cal un diàleg i un pacte amb altres administracions per al futur del port i l'aeroport. La situació de crisi climàtica actual obliga a tothom a arribar a un consens per a la sostenibilitat d'aquestes infraestructures mesurant-ne el desenvolupament no solament en l'ampliació i la capacitat d'aquestes sinó també tenint en compte criteris mediambientals per limitar l'impacte de la seva activitat a l'àrea metropolitana.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir