Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

5.1.1 Descripció Educació i ciència

L'educació és una política vertebral per a la cohesió social de la ciutat i la reducció de les desigualtats quan s'orienta a l'equitat. Per això cal oferir i connectar oportunitats d'aprenentatge, tant dins com fora de l'escola, perquè en siguin més, millors i més ben repartides. Cal consolidar les tendències positives dels darrers anys i saber materialitzar l'empenta transformadora que viu el món educatiu amb una aposta forta per l'educació pública de proximitat en centres de qualitat equivalent, orientada a combatre la segregació escolar i a cuidar les trajectòries educatives perquè l'educació esdevingui efectivament inclusiva i palanca de canvi personal i social. Cal seguir reforçant i articulant una política integral d'educació i criança de la petita infància, amb més oferta pública i més diversificació dels suports a les famílies per prevenir desigualtats educatives, i també com a política feminista de democratització de les cures. Així mateix, es posaran esforços a millorar i articular dispositius i accions per afavorir les trajectòries educatives i contra l'abandonament educatiu, reforçant l'educació secundària post obligatòria diversa, i la formació i noves oportunitats al llarg de la vida amb diferents modalitats més ben vertebrades. Es vol posar l'accent en la vinculació de l'educació amb la cultura i les arts. Per això, s'avançarà cap a un model d'escoles municipals de música i arts, s'iniciarà l'hora artística i cultural als centres públics i es desplegarà un pla d'educació, pràctica i creació artística. Per consolidar la ciutat educadora i concretar-la en barris educadors, el repte és seguir articulant i enfortint els diferents agents, espais i temps educatius, més enllà dels escolars, perquè la diversitat d'oportunitats d'aprendre estigui a l'abast de tothom. Es vol disposar d'un projecte educatiu de ciutat per avançar en l'empoderament de tota la ciutadania, i generar vincles i capacitats per seguir aprenent; per fer, ser, conviure i poder afrontar millor els reptes de la vida personal, social i comunitària. Per reforçar Barcelona com a ciutat de ciència i enfortir la cultura científica de la ciutat, cal treballar amb el potent ecosistema d'actors de recerca i ciència, la ciutadania i els sectors socials i econòmics, sense deixar ningú enrere. Per això, caldrà reforçar els projectes urbans de coneixement, la ciència ciutadana, la divulgació científica en els territoris, l'accés equitatiu per gènere, edat i renda al coneixement científic i a la seva producció i direcció, i el diàleg entre els espais de recerca, el sistema educatiu i la xarxa d'equipaments de la ciutat, entre l'art i la ciència, i entre la ciència i els actors econòmics. La ciència és cabdal per donar resposta als grans reptes de ciutat del segle XXI (l'emergència climàtica, l'alimentació, la mobilitat, les desigualtats o l'envelliment demogràfic), i per això ens cal reforçar el suport de l'Ajuntament a la recerca i, en especial, la interlocució entre l'Ajuntament i tots els actors científics que poden aportar solucions innovadores, justes i eficaces a aquests reptes.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir