El text següent és una representació abreviada i criptografiada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.
Valor:
923193b5ad07c14b63391df86272d1f10acec290507c3677dc13c917e1b766df
Origen:
{"body":{"ca":"<ul><li><p>Digitalitzar els usos dels carrils. Es proposa canviar sistemes físics de pintar els carrers per canviar la utilitat dels espais i carrers i fer-lo amb sistemes digitals. Aquest fet facilitaria la gestió dels espais i carrils en moments puntuals de molta afluència de mobilitat urbana. </p></li><li><p>Carrils multiús amb senyalització cromàtica canviant. Realitzar algun sistema de llums al carrer perquè els carrils puguin canviar de color segons l’ús que tinguin durant el dia les zones (carril bus, pàrquing, carril per cotxes, etc.). Així s’estalvia canviar físicament els espais (pintant i repintant, etc.). <br></p></li><li><p>Fomentar els carrils multiús, sobretot aprofitar els carrils busos que queden lliures a partir d’un hora de la tarda, que es podrien fer servir com espais-carrils multiús. Tenir un marge temporal per fer les descàrregues abans de convertir-se en pàrquings (endarrerir l’horari d’aparcament). <br></p></li><li><p>Habilitar les illes verdes zones com a punts multiús, que afavoreixin de forma puntual la càrrega i descàrrega en algun moment del dia, perquè el repartiment de mercaderies des que deixes el camió fins a que arribes al domicili pot haver un espai molt llarg. El gran volum és un problema, crees problemes de trànsit, i llavors flexibilitzar zones a les illes verdes per el DUM de gran volum. <br></p></li><li><p>Augmentar l’horari d’accés a zones pacificades: es menciona el cas de les escoles, a on es podria ampliar l’horari d’accés dels transports de mercaderies. <br></p></li><li><p>Estudiar la demanda: el transport de mercaderies està totalment condicionat per la demanda. Cal analitzar la demanda per poder millorar l’eficiència del servei. <br></p></li><li><p>Ampliació de l’horari de les DUM. Es destaca que el comerç necessita treballar més enllà de les 16h de la tarda. En aquest sentit, es s’assenyala que hi ha comerços com farmàcies i empreses missatgeries que necessiten el Servei (Es posa d’exemple que ja no hi ha cantonades al carrer Consell de Cent, per tant hi ha menys zones de càrrega i descàrrega i proposa posar-les als carrers adjacents com Bailen i Bruc). <br></p></li><li><p>Distribuir millor l’espai. L’Ajuntament respon que s’està intentant guanyar espai, per que el que es dona de càrrega i descàrrega es treu a residents, etc. amb la distribució nocturna i afavorir bicicletes. <br></p></li><li><p>Ampliar horaris eix verd per afavorir el repartiment. Es comenta que ara és fins a les 16h i necessiten que s'ampliï també per la tarda, que es pogués tornar a obrir a partir de les 18h o que ens carrers adjacents a l’eix s’habilitessin zones de càrrega i descàrrega. <br></p></li><li><p>Trobar equilibri entre conciliació, necessitat urbana. Les persones també són importants i han d’estar al centre, més el tema del gènere perque de nit el treball és sobretot masculí. <br></p></li><li><p>Problemàtica específica del carrer Consell de cent que està molt desordenat, els eixos verds han de tenir més senyalització, si no n’hi ha és un perill anar amb patinet o en bici per que no hi ha zones específiques de càrrega i descàrrega marcades al terra. Des de l’Ajuntament ens indican que marcar les zones genera zones de primera i zones de segona, s’estan plantejant marcar-les com a sant Andreu (zones mínimament marcades), per que marcar convida a la indisciplina, és un debat marcar o no que s'està fent dins l’Ajuntament per que té avantatges però també desavantatges. Una de les avantatges és la homogeneïtat de l’espai que obliga a no pujar la velocitat ( és un efecte buscat), s’està donant un temps per que el sistema trobi el seu equilibri del carrer. <br></p></li><li><p>Fomentar l’estacionament regulat. Buscar un punt per aparcar vehicles de mobilitat personal, fer campanyes per que els ciutadans tinguem punts de recollida establert en lloc d’anar a les cases. Des de l’Ajuntament indica que aquesta campanya s’està treballant. Actualment hi ha un Pilot a l’Eixample a on l’ús mixt no pot funcionar en zona verda, només blava i no està funcionant, tampoc no va funcionar la prova del carrer Paris. Hi ha un altra pilot de motoristes en càrrega i descàrrega de nit però hi ha el problema de la senyalització.<br></p></li><li><p>Fomentar places d’estacionament flexibles adaptades les necessitats de distribució. Cal potenciar l’ús d’aparcaments subterranis com a hubs de distribució de mercaderies. Ja es fa servir per al B2C, cal potenciar-ho per al B2B. Podria evitar entregues fallides, reduir la circulació per falta de places d’aparcament, etc. </p></li></ul><p><em>Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU. </em></p><p> </p>","es":""},"title":{"ca":"Promoure els carris multiús i espais flexibles ","es":""}}
Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.
Compartir