En relació aquesta propostes, es comenta que en algunes ciutats del món es parla d’utilitzar les infraestructures viàries del metro per a entrar mercaderies a la nit. Es podria fer servir la xarxa de metro on hi ha espais que estan infrautilitzats. Distribució en metro i punts de recollida a les estacions. En aquest sentit, s’apunta que caldria tenir en compte que quasi totes les estacions haurien de estar habilitades amb muntacàrregues, etc. Amb aquestes millores també s’aconseguiria fer servir el metro per molta més gent. Seria necessari tenir estacions on poder entrar vehicles de carrega pesada La L9 connecta Mercabarna amb la ciutat i la resta de xarxa de metro, per tant, és un potencial a tenir en compte. Habilitar trens al metro per la nit per mercaderies (habilitar vagons específics pel transport de mercaderies). S’assenyala també que els trens en general ja fan aquesta funció de mercaderia a la nit, el metro seria una idea genial. Crear hubs logístics lligats a aquesta xarxa del metro. Per altra banda, es recullen altres comentaris i observacions que mostren els dubtes: Amb el metro (Sant Andreu) hi ha respiradors que fan molt soroll i que fan tremolar les cases. A la nit no seria viable. Finalment, a nivell tècnic per part de l’Ajuntament de Barcelona, s’apunta que el tema del metro te diversos inconvenients: a la nit es fan manteniment de vies, manteniment i neteja de vagons, etc. Queden poques hores per fer-les servir. A més hi ha el problema d’accis (i no hi ha muntacàrregues) es necessitaria un protocol de seguretat d’accés de mercaderia a dins de les estacions, potser requereix una despesa que no surt econòmicament viable.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir