Cal incloure altres actors en el procés: que hi participin els col·legis d’enginyers al pacte. Incloure la Intercol·legial, que agrupa tots els col·legiats.
Publicar les dades desagregades: a l’EDUM s’ha publicat la informació de desplaçaments, entregues, modes de transport, etc. de manera global a la ciutat. Però els reptes del repartiment de mercaderies són molt diferents en diferents punts de la ciutat. Cal que les dades estiguin desagregades per poder-ne fer una bona anàlisi. No s’inclou el coeficient de simultaneïtat (relacionat amb el nombre de vegades que un vehicle ha de circular pel mateix punt per falta de disponibilitat de places), que afecta a l’eficiència i augmenta les externalitats. Important analitzar les dades per sector: cada sector funciona de forma diferent i s’han d’analitzar per separat, es parla de mercaderies en general però no es poden tractar de la mateixa manera.
Hi ha marge millora en la qualitat de les dades, objectivitzar les percepcions, segmentar al màxim les dades, saber quin ús fa cada un dels sectors, poder veure dades reals, establir compromisos amb el sectors (enquestes, registre), ja que el debat es fa amb evidències, però només l’ajuntament disposa de les dades reals de validacions i usos de les zones DUM I DUS . Des de l’Ajuntament s’indica que no es publiquen totes les dades per manca d’interès, quan les demana alguna entitat es faciliten.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir