Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Promoure sistemes per a fomentar la mobilitat compartida i la regulació d’aparcaments per a facilitar la mobilitat sostenible

Generar sistemes de mobilitat compartida als polígons (mini bus), adequant horaris, capacitats i zones. No es pot penalitzar l’entrada als polígons perquè les empreses acabaran marxant. Fomentar l’ús compartit del vehicle privat oferint incentius que permeti augmentar la taxa d’ocupació dels vehicles. Es destaca que és inviable només pensar en que l’aparcament a la primera corona, ja que farien falta uns 600 camps de futbol. Cal incrementar la taxa d’ocupació dels vehicles (vals benzina, etc...). Per exemple es podria aplicar en els polígons del Besòs a on s’han reduït les places d’aparcament d’entrada als polígons. Altres participants comparteixen la idea del cotxe compartit. Es destaca que el transport públic no és competitiu de sortida. En aquest sentit s’assenyala un exemple que podria ser pagar peatge sinó vas en cotxe compartit i analitzar qui fa servir el vehicle privat de manera ineficient, cal incentivar l’ús del cotxe compartit. Calen pàrquings gratuïts que tinguin connexió amb el punt de treball. Cal una plataforma global de polígon de cotxe compartit, les empreses han d’implicar el desplaçament sostenible a la vegada que l’Ajuntament ha de bonificar les empreses que implementin mesures de transport més sostenible. Tot això ha de tenir una governança clara -oficina Mobilitat Laboral de l’Ajuntament de Barcelona - (compra de bicis, aparcament, etc...) l’objectiu principal és augmentar la taxa d’ocupants dels vehicle què va als polígons. Fomentar l’àrea verda de polígon i universitària, no només residencial. Es posa d’exemple la Zona Universitària, zones on no hi ha veïns i l’aparcament segueix sent gratuït, el model d’àrea verda per a polígons o universitats seria una bona opció per que la gent anés en transport públic. Posar preu a l’aparcament li dona valor. Regular l’aparcament fent àrees verda o similar. Hi ha molt aparcament al polígon de la zona franca. Promoure pàrquings dissuassoris amb connexió amb transport públics. Que l’aparcament de la tercera a la segona corona siguin dissuassoris, i així a la primera corona es pugui entrar a Barcelona en transport públic. No hi ha alternatives viables des de fora de Barcelona per accedir als polígons de Barcelona, pàrquings dissuassoris amb connexió amb transport públics. En aquesta proposta es recull també aportacions puntuals indicant de la necessitat d’arribar a la ciutat en vehicle privat per diferents motius. S’assenyala que no hi ha alternatives reals de transport públic per la gent que treballa als polígons a les 6 del mati que viu fora de Barcelona, i s’apunta que no es pot no tenir en compte la pobresa en relació només a l’accés als polígons. En aquest sentit, s’assenyala que cal millorar els accessos de la ciutat, si vens de fora de Barcelona estàs més penalitzat. En relació aquest punt, també s’assenyala que cal poder arribar a Barcelona en cotxe privat i deixar-lo en pàrquings privats, ja que hi ha sensació d’inseguretat. S’assenyala que a Barcelona s’estan muntant molts pàrquings per carregar vehicles elèctrics i hi ha molts problemes d’inseguretat i burocràtics. Es proposa arribar a zona franca en transport però després agafar el patinet (poder disposar de gàbies o similar per guardar els patinets). S’indica que als pàrquings SABA sempre hi ha hagut en aparcament per bicis que es converteixen en deixalleries per bicis, per tant s’han anat reduint les places.

Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir