Revisar la senyalització, especialment de les interseccions, de la xarxa de carril bici, tenint en compte que hi ha usuaris amb discapacitat cognitiva que les fan servir. Reforçar i prioritzar la seguretat dels carrils bici que van als centres ocupacionals, escoles. Carrils més amples (no inferiors a un metre) i segurs i accessibles per tothom. Segregar els carrils bici i millorar la infraestructura ciclable fent-la accessible per tothom i connectada. Gestionar aparcaments segurs per a bicicletes adaptades, cargobikes i/o cadires de rodes (tenint en compte que molta gent hauria de fer transferència i després ha de tornar al punt on s'hagin guardat de manera segura les cadires/caminadors...) Instal·lació d’aparcaments grans i segurs per a bicicletes en les estacions d’intermodalitat (com Sagrera o Sants). Es menciona específicament el cas dels carrils bici que passen per algunes parades d’autobús. Hi ha diverses opinions, des de que aquest sistema no funciona i no és segur ni accessible fins a que caldria millorar la senyalització i augmentar les sancions a persones usuàries de bicicletes i VMP per evitar incidents. En qualsevol cas, hi ha acord sobre el fet que són punts conflictius. Buscar alternatives als encreuaments de carril bici amb parades de bus i contenidors. Com a solució tecnològica, es proposa vincular un semàfor intel·ligent que es posi vermell en el moment en que arriba un autobús, donat que estan geolocalitzats. Una altra seria incloure, abans de la parada de l’autobús, guals reductors de la velocitat, aptes per bicicletes i VMP.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir