Analitzar la demanda i ampliar l’oferta en aquelles línies més sobre carregades. Es posa l’exemple de la línia V25 i es proposa fer servir un vehicle més gran. Afegir indicadors de qualitat del transport. Que tingui en compte el temps (si per anar de A a B es triga 3 vegades més que en transport privat) i intermodalitat (contemplar la combinació de transport públic i bicicleta, Google Maps no ho diu) i la qualitat del viatge (anar assegut o no, haver de creuar la ronda de dalt o zona pacificada...). En la planificació de la xarxa ortogonal, es van fer servir dos indicadors. No s’ha tingut en compte la qualitat del transport. Per exemple, les Corts i Sarrià, cal travessar la ronda de dalt i altres vies, i fa el trajecte inviable. Altrament, cal assegurar que el transport sobretot sigui més silenciós i eficient (destacant el metro). Mantenir la prohibició d’aparcar i circular pels carril bus els caps de setmana per no afectar a l’accessibilitat de les parades.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir