Es destaca que hi ha grans esdeveniments tals com de concerts o congressos que generen un turisme de masses que es fa difícil de gestionar. Es planteja que la ciutat ha de viure en equilibri i saber gestionar la invasió massiva, la qual també genera despesa massiva i també encariment de productes i preus. Hi ha turisme de masses (30.000 en creuers en dies punta que hi ha als vaixells, alguns es queden dins però la resta entra la ciutat, (també autocars turístics) que cal gestionar i autoritzar , tenir en compte hora punta i concentració. Es destaca que cal buscar un equilibri, es pot assumir un percentatge de turistes, però l’actual no, i comenta que l’ajuntament ha de gestionar i afrontar aquest repte. També s’assenyala que en relació a grans esdeveniments siguin els organitzadors (concrets, congressos, etc.) aquells que han de muntar i facilitar la logística i mobilitat. Cal adaptar impacte de la densitat turística, ajustant hores, llocs, etc...pel gran impacte al veïnat. Cal promoure sistemes més àgils per dur a terme els registres i arribada dels autobusos. Es comenta de nou que no s’hauria de deixar baixar 9 creuers en un dia, ja que genera sobresaturació. Actualment, s’indica que hi ha sistemes perquè els autobusos es registrin per poder aturar-se i paguen una quota, però és molt feixuc i lent de fer i per a persones amb mobilitat reduïda encara més. Per tant, es proposa un sistema més àgil per dur a terme els registres i arribada dels autobusos. Es posa l’exemple l’entrada Parc Güell o Sagrada família on els autocars s’han de donar d’alta i només poden estar 10 minuts o els multa la vigilància de la zona bus, també a Montjuic i a l’Estació de França). Apunta que al barri Gòtic els grups son més petits (màxim 20 persones). Definir un itinerari de visita a la ciutat que faciliti que, en el moment en que arriba un creuer, els turistes segueixin una ruta concreta que permeti descongestionar les zones més saturades (Rambla, plaça Catalunya). Es comenta que molts turistes que baixen del vaixell al port després arriben al centre i no saben ben bé què fer, i es queden per les rambles. ferir recomanacions de mobilitat als turistes des d’hotels i agències. Que des dels hotels i les agències es doni unes recomanacions als turistes per moure’s de la millor manera a la ciutat. Fer una App/Web de reserves d’espais públics com La Rambla (es pot partir del model que usen els punts d’atracció turística per fer exemples similars però aplicar a espai públic).
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir