Vinculat a la proposta “Incentivar l’aprenentatge dels infants per anar en bicicleta” es destaca que vol incentivar la mobilitat sostenible i segura en general. Es comenta, però que cal tenir en compte les necessitats dels infants que volen ser més autònoms i les precaucions dels pares/mares que els deixin anar sols (autonomia). A partir de 5è i 6è de primària comencen ser més autònoms per a arribar a les escoles, abans d’aquestes edats és minoritari.
Fomentar l’autonomia dels infants a través o a partir d’intervencions a l’escola i amb les famílies.
Garantir l’autonomia dels infants, pensar el disseny de tots els carrers com a espais de vida enlloc de només com a espai de mobilitat
Potenciar l’autonomia en el desplaçament dels infants, sense adults (per exemple, en grup (camí bus)
Promoure l’educació a la mobilitat a través d’un programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o altres activitats educatives: mapejar el camí escolar, reflexionar sobre l’ús de l’espai públic, etc.
Canviar el paradigma cap a potenciar l’autonomia dels infants per anar a l’escola
Es comenta una reflexió que genera acord que és que cal preparar-se per la vida a la ciutat (la mobilitat) perquè mai serà completament segura
Compartir