Es comenta que des del 2022 s’hauria d’haver avançat amb aquest tema i encara s’està pendent de poder disposar de dades. Es comenta que hi ha gent treballant amb el tema, tals com doctorands. Les dades permetria enfocar millora la mobilitat i per exemple fer programes en districtes com el Sarrià per reduir el vehicle privat. S’apunta que cal tenir dades fiables sobre com la mobilitat escolar afecta la salut dels nens i nenes (contaminació, soroll, estrès...). Calen dades per poder fer canvis, perquè a vegades costa fer entendre. Altrament s’assenyala que si tenim les dades d’allò que cal millorar serà més fàcil regular i legislar. Cal recollir de manera sistemàtica com es desplaça l’alumnat en horari lectiu: PAE, EUROMUS, etc. És clau recollir indicadors de mobilitat. Recollir dades en nombres absoluts com a complement al repartiment de mobilitat (per exemple: encara que baixi la quota del vehicle privat potser no baixa en nombre si el nombre total de desplaçaments augmenta) Cal tenir en compte les necessitats (peculiaritats) de tots els centres escolars de Barcelona. En aquest sentit, cal recollir les dades directament amb reunions amb els equips directius, la qual cosa facilitaria que tothom es senti partícip del pla de mobilitat escolar. Tenir dades a més de la mobilitat escolar, de la salut escolar i com la mobilitat pot influir a la salut dels infants.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir