Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Promoure entorns escolars segurs i accessibles millorant accessos, senyalitzacions i intervencions estratègiques per a la mobilitat sostenible

Avatar: Mobilitat escolar Mobilitat escolar

Al llarg dels grups de treball es recullen múltiples propostes relatives a la millora dels entorns, fet pel qual genera especial preocupació a les persones participants:

  • Millorar les senyalitzacions: Afegir senyalètica correcte. Promoure la millora dels senyals per als cotxes als entorns escolars. Millorar els senyals semafòrics per evitar riscos quan es posa de color ambre i genera possibles accidents per voler córrer i passar abans de posar-se vermell el semàfor. Pintar els carrils de 30/plataforma única per legitimar que les bicis vagin per aquests carrils més segurs. Incrementar i millorar la senyalització dels entorns escolars; Implementar una bona senyalització del centre escolar (vertical i horitzontal); Senyalització els carrers que són semipeatonals. S’ha detectat que a carrers semipeatonals moltes motos o patinets van a velocitat per envair altres carrers (cal més senyals i més sancions); Passos de vianants més visibles; Incrementar i millorar la senyalització dels entorns escolars

  • Protegir els infants en els casos de les escoles que tinguin carrers grans i en carrers de drenatge.

  • Promoure en alguns casos els canvis de sentit circulació -Separació de la zona de vianant de la zona de circulació de vehicles.

  • Zones de reducció de velocitat de vehicles: Fomentar les Zones 30; Limitar la velocitat de 50km/h a 30km/h; Reduir velocitats; Radars que les velocitats.

  • Reduir el nombre de carrils al voltant de les escoles: Reduir carrils de circulació al voltant de les escoles, per reduir el nombre de cotxes (vehicles privats) que passen a prop de les escoles. Això reduiria la contaminació sonora i atmosfèrica (espai més saludable) i també reduiria la velocitat (acompanyat d’altres mesures limitadores) i a la seva vegada, això portaria una major seguretat vial pels infants. També es proposa reduir carrils de circulació (No més d’un carril).

  • Treure el flux de trànsit i llocs d’aparcament de la porta de les escoles. Limitar-ho al màxim per garantir la salut i benestar i la seguretat

  • Millorar els accessos als centres: Voreres amples, baranes a les voreres, sentit de circulació dels vehicles (cotxes i autobusos escolars) adaptat per garantir un accés segur sense l’obligació de creuar el carrer.

  • Aprofitar els marges dels guals per posar places de pàrquing per a les bicicletes o motos. Es proposa que els guals dels carrers des les escoles es guanyin metres per aparcar motos i també guanyaríem espai i seguretat viaria.

  • Tenir cura de l’amplada de les voreres i protecció a través de les baranes. S’han identificat riscos en algunes escoles de Sarrià). Això és un element clau per a la protecció i seguretat dels infants.

En aquest sentit, també hi ha aportacions més generals sobre la pacificació:

Pacificar el màxim d’entorns escolar recuperant l’espai públic pe l’estada i interacció social, el joc, no únicament pensant en la mobilitat. Cada escola té una plaça o espai de joc de referència que cal pacificar i protegir, així com la seva connexió amb les escoles. Garantir un 100% d’entorns escolars adaptats i garantir un itinerari segur d’accés a les escoles. Actualment existeixen escoles amb l’entorn que no té cap itinerari accessible. Es resalta que cal treballar per pacificar els entorns escolar (menys trànsit o cap, més espai segur, més espais per seure, xerrar, berenar, més verd...) 100% espais escolars pacificats. Es destaca que la millora de la seguretat escolar es una palanca de canvi per tot el barri (Vila de Gràcia). Cal un espai escolar segur.

Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir