-Ampliar i protegir l’espai públic destinat al vianant per tal de reduir la circulació del vehicle privat. Es valoren positivament les mesures puntuals com els “carrers oberts” els caps de setmana.
-Pacificació del carrer Torrent de l’olla a Gràcia.
- Prohibir l’aparcament per motocicletes a les voreres. Cal deixar de pensar en la motocicleta com un vehicle que et permet arribar a la porta del lloc a on vas. En aquest sentit, una altra aportació demana si hi ha algun pla que fixi on es pot aparcar.
-Cal fomentar la mobilitat activa, generant més espais verds. Es comenta que hi ha barris de Barcelona on no hi ha accessibilitat de serveis i això s’ha de garantir.
-Fer travessera de Gràcia només per vianants, repartiment de mercaderies nocturns, centres logístic on arriben les mercaderies i que després es reparteixin en bici, que es millori la xarxa de transport públic per arribar a les segona i a la tercera corona.
- En relació a la xarxa de vianants (zona Gràcia) s’indica que s’han de fer més carrers de vianants, però que s’ha de millorar la seguretat perquè hi ha molts riscos amb bicis i patinets que baixen en sentit vertical.
-Augmentar la visibilitat dels punts negres, tenir en compte la disposició i mida dels contenidors. Es comenta que cal tenir en compte la disposició als xamfrans de l’Eixample per la seguretat de les dones que van a peu, especialment de nit, assegurant també una bona il·luminació.
-Es comparteix també que un dels elements interessants per a la pacificació són les superilles que permet pacificar zones i connectar-les entre elles. A més, permet reduir els cotxes a la ciutat i la seva velocitat.
-Es comenta que els indicadors de qualitat de l’aire i soroll estan sobrepassats i que el PMU ha treballar per una reducció els transport motoritzat. Malgrat hi ha bastant acord amb aquestes propostes, hi ha algunes aportacions que indiquen que cal revisar l’efecte que tenen diverses mesures de mobilitat com la pacificació en el medi ambient. S’ha reduït molt la velocitat mitjana del vehicle privat, els trajectes duren molt més i això fa augmentar el soroll i la contaminació. Es comenta que cal garantir la fluïdesa del trànsit (conducció eficient), perquè la mobilitat de 30 fa que els cotxes s’aturin i vagin molts lents i això tb genera contaminació. També s’assenyala que cal segregar la circulació dels VMP i bicicletes a les zones pacificades. Es comenta que els VMP i les bicicletes circulen per tota la calçada i això ho fa molt perillós. Per altra banda, pel que fa a la pacificació de carrers , hi ha una altra intervenció que indica que el fet d’arreglar els carrers pot implicar una pujada dels preus del lloguer i això no és positiu.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir