Pla de Mobilitat Urbana 2025-2030
Per una mobilitat segura, saludable, sostenible i eficient
Impulsar mesures per a augmentar la seguretat dels conductors de motocicleta
No reduir l’ample dels carrils perquè perjudica a la seguretat dels conductors de motocicleta. Es comenta que aquesta mesura és útil per reduir la velocitat dels cotxes però incrementa la inseguretat per a les motocicletes, donat que no tenen espai per avançar. Adaptar el tram final del carril bus per permetre a les motocicletes accedir a les zones avançades de motos en cruïlla. Si els carrils són estrets, les motos no hi poden accedir i perd la seva utilitat. Fomentar l’ús del ciclomotor com a vehicle amb menor sinistralitat que les motocicletes, que pot ser una bona alternativa als VMP i que a més requereix de assegurança obligatòria, ITV, carnet de conduir, etc. Es proposa habilitar aparcament específic per ciclomotors.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Trobades relacionades:
Mobilitat, espai públic i seguretat viària 1
Li agrada a:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Reduir l'ample dels carrils és una mesura positiva per la reducció de velocitat i augment de la seguretat per als vianants i bicicletes. Tornar a fer-los amples seria tornar enrere. Les motos poden esperar-se, com la resta de vehicles.
Carregant els comentaris ...