Salta i ves al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Aquesta proposta s'ha acceptat parcialment perquè:

L’objectiu general de la proposta està alineat amb el PMU i conceptualment queda recollit a les mesures del Pla d’una forma més generalista.

Diferenciar l’accés al transport públic per a usuaris habituals i usuaris puntuals

Avatar: Mobilitat, espai públic i seguretat viària 2 Mobilitat, espai públic i seguretat viària 2 Acceptada parcialment

Es comenta que per garantir accessibilitat i seguretat, en moments en què hi ha col·lapses i aglomeracions de persones usuàries al metro o al bus, caldria fer diferenciació en l'accés als TPC entre els usuaris habituals i per motius laborals o escolars/educatius, i els usuaris esporàdics que l´utilitzen excepcionalment (turistes, o visitants puntuals). Es parla en específic del barri de la Barceloneta, on aquells espais que se suposa són segurs per a vianants, no ho acaben sent, ja que es comparteix espais amb vehicles de rodes que van amunt i avall. Diversos conflictes per un cúmul de factors: carrers estrets al barri, barri dinàmic respecte vehicles de càrrega/descàrrega, gran afluència de visitants al barri i a la platja,...). Les vies que arriben a la Barceloneta amb vehicles comercial o privat (Via laietana, Les Rambles) estan patint moltes transformacions en el seu ús, cosa que fa aïllar el barri de la xarxa viària i el fa més dependent del transport públic. I els aparcaments són majorment de zona verda exclusiva per a residents. Aquest conjunt de factors no ajuda al col·lectiu dels comerciants.

Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.