Els entorns escolars i carrers adjacents s’ha de reduir els sorolls de motos i cotxes, ja que d’aquesta manera permetrà una millora la qualitat acústica i de l’aire i les escoles podran ventilar correctament. Per tant, cal fer més controls de decibels i amb sanció si escau. Caldria més autoritat en penalitzar els vehicles que se salten la normativa i cometen infraccions de manera habitual (per exemple en el carrer Consell de Cent hi ha molts cotxes que fan mal ús d’aquesta via pacificada i posen en risc la seguretat dels vianants). Estudiar si el carril bus pot ser utilitzat per les motocicletes com a mesura per reduir la sinistralitat. Cal una normativa de circulació viària per tal de compartir espais amb la màxima de seguretat possible. Hi ha gent que fa animalades a la vorera i a la calçada, es generen molts accidents evitables. Assegurances de mobilitat personal per a VPM i bicicletes amb danys a tercers perquè els vianants puguin anar a peu amb més seguretat. La persona vianant ha de ser la prioritària. La persona que va amb VMP hauria de tenir una assegurança i uns mínims coneixements de circulació viària, ja que a vegades van per la calçada i a vegades per la vorera com si anessin per calçada (velocitat, avançaments perillosos). No hi ha d´haver favoritismes, tothom ha de seguir normes de convivència. Regular la velocitat de les motocicletes. Es considera que en general aquests vehicles van a molta més velocitat que els cotxes. Sembla que els cotxes estan respectant més les zones de velocitat limitada.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU.
Compartir