Reduir carrils de circulació i posar limitadors de velocitat per reduir la sinistralitat (en especial a cotxes i motos).
Desagregar els objectius de repartiment modal del PMU i analitzar quin ha de ser l’objectiu de reducció.
Cal visibilitzar la moto també com a vehicle privat motoritzat a l'hora d'analitzar aquests objectius de reducció. Sovint es fa un tractament de la moto diferent del cotxe, tot i que la majoria de trajectes en moto són curts i dintre de la ciutat de Barcelona i per tant, són fàcilment convertibles en trajectes que fa el transport públic. Les motos a més, són una gran font de sinistralitat amb conseqüències greus.
Utilitzar els pàrquings privats, com per exemple els dels centres comercials de l’àrea metropolitana (en horaris nocturns i de poc ús). Això facilitaria la intermodalitat per arribar altres punts de la ciutat mitjançant transport públic. En contraposició d’aquesta proposta, es diu que no seria viable, ja que requereix vigilància i no es té capacitat infraestructural.
Incrementar la presència policial motoritzada per poder detenir els infractors, especialment els usuaris del VMP.
Aquesta proposta ha estat recollida a una sessió de participació del PMU
Compartir