Pressupostos participatius de Barcelona
#PressupostosParticipatiusBCN Procés participatiu Pla d'Inversions Municipals de Districte
Primera Sessió del Debat 2 sobre diversitat funcional al districte de Sarrià Sant Gervasi
Fundació Canigó
Primera Sessió del Debat 2 sobre diversitat funcional al districte de Sarrià Sant Gervasi
Acta de la trobada
Es rep a les persones participants i se’ls dona la benvinguda per part de l’equip de dinamitzadores. Es fa la presentació del procés participatiu i del Programa d’Actuació Municipal i de Districtes; i es procedeix a fer una dinàmica de presentació.
A continuació, s’expliquen les dinàmiques que s’ha previst realitzar durant la sessió i les persones assistents tenen un espai per a les preguntes que els puguin sorgir.
Aleshores es divideix el grup en diversos subgrups, en aquest cas 4, i es comença a treballar en les dinàmiques. En primer lloc, es realitza una dinàmica per a identificar les necessitats de les persones participants en base a una línia temporal que representa el que fan durant el dia i es recullen les diferents idees i necessitats que sorgeixen. Després es realitza una segona dinàmica en què es detecten necessitats en base a l’ús d’un plànol del districte i imatges dels principals equipaments i espais, per a poder ubicar necessitats i idees de millora sobre el territori.
A continuació, les persones participants es tornen a asseure plegades i les persones dinamitzadores fan una petita exposició a tot el grup de les necessitats que s’han recollit en cada subgrup.
Així, també es demana a les persones assistents si ha quedat alguna cosa pendent de recollir.
Les necessitats que s’han identificat són diverses:
- Hi ha molta gent al transport públic (bus, metro, tren, ferrocarrils), fet que deixa poc espai personal i això pot generar incomoditat
- És molest quan les persones entren al transport públic “colantse” darrera d’una persona que ha posat el bitllet
- No agrada que les persones pintin grafities als vagons del metro donat que els embruten
- Els trens de la Renfe tenen averies molt sovint
- La línia H2 del bus passa poc sovint, a vegades passen dos busos junts i després triga molt el següent, els dissabtes només passa cada mitja hora i els diumenge no circula
- El bus H2 sempre va molt ple
- Al bus V7 li costa donar la volta quan fa la última parada (davant la residència de la Fundació Canigó)
- Calen més busos, donat que n’han tret molts de barri i ara cal fer molts transbords
- Cal que hi hagi avisos per megafonia en les marquesines dels busos i a dalt d’aquests, que informin sobre a quina parada et trobes, quan queda per la següent parada, etc.
- Cal que els torniquets per posar el bitllet siguin més grans i amples
- Cal promoure parades d’autobús amb seients i senyal acústica
- Cal unir la L9 i els tramvies
- Cal fer completament accessibles totes les estacions de metro i tramvia
- S’han de fer molts transbords per arribar al centre de Barcelona des del districte
- El trajecte des de la Línia 1 fins als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la parada de Plaça Catalunya és molt llarg
- Cal connexió de transport entre el Centre de la Fundació Canigó i Can Caralleu
- Cal millorar les connexions i el funcionament del transport públic al districte i la demanda als barris de muntanya: a l’estació de metro de Vallcarca cal un ascensor d’accés
- Cal fomentar una mobilitat cívica amb patinet elèctric
- Els patinets elèctrics i les bicicletes van per les voreres i generen perill pels vianants. En tot cas, caldrien més carrils perquè puguin circular fora de les voreres, i caldria també revisar el traçat d’alguns carrils bici
- L’Avinguda Vallvidrera és perillosa donat que hi ha molts cotxes
- Els cotxes van massa ràpid i cometen infraccions (no respecten semàfors, es posen en carrils en contra direcció, no respecten els peatons, etc.). Cal més vigilància
- Els camions no haurien d’entrar al districte perquè fan molt soroll
- Als túnels de Vallvidrera hi ha molt soroll
- Falten lavabos públics a la via pública, al transport públic, etc.
- Cal retirar més sovint les escombraries quan n’hi ha de plenes
- Collserola està molt brut
- L’aigua de la platja està molt bruta
- Cal que hi hagi Wifi al carrer
- Les voreres del districte són massa estretes
- Algunes voreres estan aixecades per les arrels dels arbres, fet que genera perillositat, especialment per persones amb una baixa visió i/o mobilitat reduïda
- Falta il·luminació en alguns punts una mica foscos del carrer
- Cal que es reguin més els arbres de la via pública donat que estan molt secs
- Falta un pas de vianants entre Av. Vallvidrera i la Ronda de Dalt, donat que actualment cal fer molta volta i a vegades això fa que perdis el bus
- El semàfor de la Ronda de Dalt dura molt poc en verd pels peatons
- Calen escales mecàniques i ascensor als transports públics i al voltant del centre de la Fundació Canigó
- Cal que el districte sigui més accessible per a les persones en cadira de rodes
- Hi ha molt fum a la ciutat
- Les voreres i l’asfalt de la placeta del Desert estan en mal estat (a la baixada del bus)
- A la parada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya “Peu del funicular”, l’andana és massa curta, de manera que el vagó adaptat no entra a la part ample de l’andana. Per aquest motiu, la sortida i entrada al vagó adaptat a vegades no és possible perquè la porta no s’obre o perquè l’espai que queda entra la porta i la paret de l’andana és massa estreta. .
- Hi ha inseguretat i robatoris al districte
- Cal més seguretat al transport públic donat que hi ha robatoris, sobretot durant els caps de setmana i a les 6 del mati (hi ha gent beguda que torna de festa)
- Hi ha vandalisme al carrer. Un punt crític és l’estàtua del gos al Carrer Agudes
- A la Plaça Bonanova no hi ha verd, calen més arbres i plantes
- Al Parc de Can Rigal falten taules per pícnic i més ombra.
- Al Parc Can Sant Benat falten taules, lavabos públics, taules de ping pong, papereres, fonts i contenidors de reciclatge
- Es podrien instal·lar màquines d’exercici per persones adultes en alguns parcs i places del districte
- S’haurien d’instal·lar taules de picnic als parcs que tenen al voltant del centre de la Fundació Canigó
- Calen més pipicans i espais per passejar als animals de companyia als parcs del districte
- El Parc de la Ciutadella està brut (especialment de llaunes i cigarrets), cal més neteja
- Calen més parcs al districte
- Cal instal·lar papereres a Ciutat Meridiana – Parc de Collserola
- Cal que hi hagi parcs infantils accessibles
- Els hi agrada la Discoteca Luz de Gas però és cara
- Voldrien poder anar a concerts
- Els hi agradaria que hi hagués més bars al voltant del centre, prop del funicular
- Calen més zones d’oci i més assequibles, per exemple cinema, zones recreatives, boleres, etc.
- Els hi agradaria poder accedir i cuidar un hort
- Els hi agrada molt el gimnàs Can Caralleu, però a vegades les dutxes no funcionen bé i a l’hivern no posen calefacció als
- vestuaris.
- Cal promoure més activitats adaptades a la Casa Orlandai i promoure activitats compartides amb els centres i les escoles del voltant (com el teatre que actualment fan amb l’escola Santa Isabel)
- Els hi agradaria fer tallers de pintura
- Els hi agradaria fer tallers per aprendre a reparar petits electrodomèstics
- Cal adaptar els continguts de les diverses informacions de l’Ajuntament i dels equipaments públics a lectura fàcil
- Falten supermercats, botigues variades (per exemple de materials de dibuix), cafeteries/bars per prendre alguna cosa, quioscos, serveis diversos, etc. al voltant del centre de la Fundació Canigó i de la parada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquest fet també és necessari per poder tenir lavabos on anar.
- Cal que els comerços compleixin certs requisits d’accessibilitat abans que puguin obrir (tant accessibilitat física com comunicativa, donat que, per exemple, moltes tenen els preus apuntats en lletra molt petita)
- Els preus de les botigues a Barcelona són cars (per exemple, el material de dibuix)
- S’hauria de regular el preu de l’habitatge i promoure més habitatges de protecció oficial
- Calen subvencions per l’accés a pisos, especialment per a les persones amb problemes de mobilitat
- Moltes persones tenen treballs temporals, fet que genera inestabilitat
- Calen subvencions per ajudar a pagar places en tallers ocupacionals a persones amb pocs recursos econòmics
- Calen més ajudes i recursos per pagar a persones monitores dels centres i tallers ocupacionals, de manera que rebin un
- major sou i hi hagi més personal
- Calen ajudes i centres per persones sense recursos econòmics
- Calen oficines i ajudes per a poder atendre a les persones sense família
- La targeta rosa hauria de servir per tota Catalunya i també per persones no discapacitades
Finalment, s’explica que aquestes necessitats que s’han recollit es treballaran en la segona sessió per a convertir-les en propostes per al PAD i en projectes per als Pressupostos Participatius.
Per a acabar la sessió, es presenta la plataforma Decidim.Barcelona i s’anima a les persones participants a registrarse i a accedir-hi per poder fer-ne ús. Es deixa un espai per a resoldre dubtes que les persones assistents tenen en relació a la plataforma.
Finalment, s’agraeix a les persones assistents la seva participació i se’ls demana que facin la valoració de la sessió utilitzant l’exercici del termòmetre.
Enllaç a la trobada de PAM: https://www.decidim.barcelona/processes/PAM2020/f/3734/meetings/3439
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...