Es rep a les persones participants i se’ls dona la benvinguda per part de l’equip de dinamitzadores. Es fa la presentació del procés participatiu i del Programa d’Actuació Municipal i de Districtes; i es procedeix a fer una dinàmica de presentació.
A continuació, s’expliquen les dinàmiques que s’ha previst realitzar durant la sessió i les persones assistents tenen un espai per a les preguntes que els puguin sorgir.
Aleshores es divideix el grup en diversos subgrups, en aquest cas 4, i es comença a treballar en les dinàmiques. En primer lloc, es realitza una dinàmica per a identificar les necessitats de les persones participants en base a una línia temporal que representa el que fan durant el dia i es recullen les diferents idees i necessitats que sorgeixen. Després es realitza una segona dinàmica en què es detecten necessitats en base a l’ús d’un plànol del districte i imatges dels principals equipaments i espais, per a poder ubicar necessitats i idees de millora sobre el territori.
A continuació, les persones participants es tornen a asseure plegades i les persones dinamitzadores fan una petita exposició a tot el grup de les necessitats que s’han recollit en cada subgrup.
Així, també es demana a les persones assistents si ha quedat alguna cosa pendent de recollir.
Hi ha molta gent al transport públic (bus, metro, tren, ferrocarrils), fet que deixa poc espai personal i això pot generar incomoditat
És molest quan les persones entren al transport públic “colantse” darrera d’una persona que ha posat el bitllet
No agrada que les persones pintin grafities als vagons del metro donat que els embruten
Els trens de la Renfe tenen averies molt sovint
La línia H2 del bus passa poc sovint, a vegades passen dos busos junts i després triga molt el següent, els dissabtes només passa cada mitja hora i els diumenge no circula
El bus H2 sempre va molt ple
Al bus V7 li costa donar la volta quan fa la última parada (davant la residència de la Fundació Canigó)
Calen més busos, donat que n’han tret molts de barri i ara cal fer molts transbords
Cal que hi hagi avisos per megafonia en les marquesines dels busos i a dalt d’aquests, que informin sobre a quina parada et trobes, quan queda per la següent parada, etc.
Cal que els torniquets per posar el bitllet siguin més grans i amples
Cal promoure parades d’autobús amb seients i senyal acústica
Cal unir la L9 i els tramvies
Cal fer completament accessibles totes les estacions de metro i tramvia
S’han de fer molts transbords per arribar al centre de Barcelona des del districte
El trajecte des de la Línia 1 fins als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la parada de Plaça Catalunya és molt llarg
Cal connexió de transport entre el Centre de la Fundació Canigó i Can Caralleu
Cal millorar les connexions i el funcionament del transport públic al districte i la demanda als barris de muntanya: a l’estació de metro de Vallcarca cal un ascensor d’accés
Cal fomentar una mobilitat cívica amb patinet elèctric
Els patinets elèctrics i les bicicletes van per les voreres i generen perill pels vianants. En tot cas, caldrien més carrils perquè puguin circular fora de les voreres, i caldria també revisar el traçat d’alguns carrils bici
L’Avinguda Vallvidrera és perillosa donat que hi ha molts cotxes
Els cotxes van massa ràpid i cometen infraccions (no respecten semàfors, es posen en carrils en contra direcció, no respecten els peatons, etc.). Cal més vigilància
Els camions no haurien d’entrar al districte perquè fan molt soroll
Als túnels de Vallvidrera hi ha molt soroll
Falten lavabos públics a la via pública, al transport públic, etc.
Cal retirar més sovint les escombraries quan n’hi ha de plenes
Collserola està molt brut
L’aigua de la platja està molt bruta
Cal que hi hagi Wifi al carrer
Les voreres del districte són massa estretes
Algunes voreres estan aixecades per les arrels dels arbres, fet que genera perillositat, especialment per persones amb una baixa visió i/o mobilitat reduïda
Falta il·luminació en alguns punts una mica foscos del carrer
Cal que es reguin més els arbres de la via pública donat que estan molt secs
Falta un pas de vianants entre Av. Vallvidrera i la Ronda de Dalt, donat que actualment cal fer molta volta i a vegades això fa que perdis el bus
El semàfor de la Ronda de Dalt dura molt poc en verd pels peatons
Calen escales mecàniques i ascensor als transports públics i al voltant del centre de la Fundació Canigó
Cal que el districte sigui més accessible per a les persones en cadira de rodes
Hi ha molt fum a la ciutat
Les voreres i l’asfalt de la placeta del Desert estan en mal estat (a la baixada del bus)
A la parada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya “Peu del funicular”, l’andana és massa curta, de manera que el vagó adaptat no entra a la part ample de l’andana. Per aquest motiu, la sortida i entrada al vagó adaptat a vegades no és possible perquè la porta no s’obre o perquè l’espai que queda entra la porta i la paret de l’andana és massa estreta. .
Hi ha inseguretat i robatoris al districte
Cal més seguretat al transport públic donat que hi ha robatoris, sobretot durant els caps de setmana i a les 6 del mati (hi ha gent beguda que torna de festa)
Hi ha vandalisme al carrer. Un punt crític és l’estàtua del gos al Carrer Agudes
A la Plaça Bonanova no hi ha verd, calen més arbres i plantes
Al Parc de Can Rigal falten taules per pícnic i més ombra.
Al Parc Can Sant Benat falten taules, lavabos públics, taules de ping pong, papereres, fonts i contenidors de reciclatge
Es podrien instal·lar màquines d’exercici per persones adultes en alguns parcs i places del districte
S’haurien d’instal·lar taules de picnic als parcs que tenen al voltant del centre de la Fundació Canigó
Calen més pipicans i espais per passejar als animals de companyia als parcs del districte
El Parc de la Ciutadella està brut (especialment de llaunes i cigarrets), cal més neteja
Calen més parcs al districte
Cal instal·lar papereres a Ciutat Meridiana – Parc de Collserola
Cal que hi hagi parcs infantils accessibles
Els hi agrada la Discoteca Luz de Gas però és cara
Voldrien poder anar a concerts
Els hi agradaria que hi hagués més bars al voltant del centre, prop del funicular
Calen més zones d’oci i més assequibles, per exemple cinema, zones recreatives, boleres, etc.
Els hi agradaria poder accedir i cuidar un hort
Els hi agrada molt el gimnàs Can Caralleu, però a vegades les dutxes no funcionen bé i a l’hivern no posen calefacció als
vestuaris.
Cal promoure més activitats adaptades a la Casa Orlandai i promoure activitats compartides amb els centres i les escoles del voltant (com el teatre que actualment fan amb l’escola Santa Isabel)
Els hi agradaria fer tallers de pintura
Els hi agradaria fer tallers per aprendre a reparar petits electrodomèstics
Cal adaptar els continguts de les diverses informacions de l’Ajuntament i dels equipaments públics a lectura fàcil
Falten supermercats, botigues variades (per exemple de materials de dibuix), cafeteries/bars per prendre alguna cosa, quioscos, serveis diversos, etc. al voltant del centre de la Fundació Canigó i de la parada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquest fet també és necessari per poder tenir lavabos on anar.
Cal que els comerços compleixin certs requisits d’accessibilitat abans que puguin obrir (tant accessibilitat física com comunicativa, donat que, per exemple, moltes tenen els preus apuntats en lletra molt petita)
Els preus de les botigues a Barcelona són cars (per exemple, el material de dibuix)
S’hauria de regular el preu de l’habitatge i promoure més habitatges de protecció oficial
Calen subvencions per l’accés a pisos, especialment per a les persones amb problemes de mobilitat
Moltes persones tenen treballs temporals, fet que genera inestabilitat
Calen subvencions per ajudar a pagar places en tallers ocupacionals a persones amb pocs recursos econòmics
Calen més ajudes i recursos per pagar a persones monitores dels centres i tallers ocupacionals, de manera que rebin un
major sou i hi hagi més personal
Calen ajudes i centres per persones sense recursos econòmics
Calen oficines i ajudes per a poder atendre a les persones sense família
La targeta rosa hauria de servir per tota Catalunya i també per persones no discapacitades
Finalment, s’explica que aquestes necessitats que s’han recollit es treballaran en la segona sessió per a convertir-les en propostes per al PAD i en projectes per als Pressupostos Participatius.
Per a acabar la sessió, es presenta la plataforma Decidim.Barcelona i s’anima a les persones participants a registrarse i a accedir-hi per poder fer-ne ús. Es deixa un espai per a resoldre dubtes que les persones assistents tenen en relació a la plataforma.
Finalment, s’agraeix a les persones assistents la seva participació i se’ls demana que facin la valoració de la sessió utilitzant l’exercici del termòmetre.