Descripció breu: Volem recuperar les voreres per als vianants i donar continuïtat a la mobilitat ciclista i sostenible i millorar els espais d’estada de la parada d’autobús.
També pretenem reduir el trànsit transformant aquest carrer en una via de sentit únic, en direcció Besòs.
Descripció ampliada: Proposem transformar un tram del carrer de la Constitució —el comprès entre la rambla de Badal i el carrer d’Olzinelles— en una via de sentit únic, en direcció Besòs, i limitar-hi la velocitat de circulació a 30 km/h.
També volem incorporar un carril bici a la calçada d’aquest tram que connecti amb el que hi ha més endavant.
Destinaríem l’espai sobrant de la calçada a les jardineres i als contenidors de brossa que ara estan ubicats a la vorera, i ampliaríem l’espai d’estada de l’actual parada d’autobús. A més a més, pintaríem places d’aparcament per a motocicletes, n’instal·laríem algunes per a bicicletes, i definiríem zones de càrrega i descàrrega, actualment inexistents en aquest tram.
També milloraríem la confluència dels carrers de la Constitució, de Sagunt i de Parcerisa invertint el sentit de circulació d’aquest últim i el del carrer del Quetzal. Això permetria reduir el temps d’espera dels vianants als semàfors i milloraria la fluïdesa del trànsit a la cruïlla. També contribuiria a combatre la pol·lució, la contaminació acústica i la sinistralitat.
Incorporació de la perspectiva de gènere: Aquesta reforma dona prioritat, qualitat i seguretat a l'espai que ocupen els i les vianants, essent aquest un mode de mobilitat liderat per dones, infants i persones d'edat avançada. A més, redueix l'espai dedicat als vehicles de motor, mode de mobilitat històricament masculinitzat.
Persones o entitats impulsores: Inês i Ruth, veïnes del carrer Parcerisa.
Compartir