Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Començar a afegir projectes. Selecciona com a mínim 2 projectes que vulguis i vota segons les teves preferències per a definir el pressupost.

Assignat 0 € Pressupost 3.000.000 €
Assignat 0 € Pressupost 3.000.000 €

Resultats votació

Seleccionat

Pacifiquem els entorns escolars del carrer d'Entença

Descripció breu: Volem pacificar el carrer d’Entença, ampliar l’entorn de l’escola Joan Miró i de la Llar d’Infants Àgora, i reduir un carril entre la Gran Via de les Corts Catalanes i l’avinguda de Roma. Així disminuirem la contaminació acústica i atmosfèrica i podrem habilitar un cordó de serveis al carrer d’Entença.

Descripció ampliada: Al carrer d’Entença, entre la Gran Via de les Corts Catalanes i l’avinguda de Josep Tarradelles, hi ha tres escoles públiques (Joan Miró, Entença i Xirinacs) i tres llars d’infants (Àgora, Begònia i Xiulet), molt a prop de l’Institut Ernest Lluch. En total, més de mil infants i sis-cents adolescents conviuen amb la contaminació i el soroll del carrer d’Entença: una autopista urbana que actualment disposa de tres carrils per a vehicles i d’un per a autobusos i taxis. 

Per reduir la contaminació i el soroll —està demostrat que perjudiquen el desenvolupament físic i cognitiu—, així com el nombre de vehicles privats, proposem convertir un d’aquests carrils en un espai d’estada i en un cordó de serveis. 

També caldrà ampliar la vorera i instal·lar mobiliari urbà nou i vegetació en els trams on hi ha els centres educatius.

Els altres trams disposaran d’un cordó de serveis (càrrega i descàrrega, contenidors, aparcaments per a motocicletes...).

A més, caldrà millorar la senyalització i establir mecanismes que facin efectiva la reducció de la velocitat a 30 km/h, sobretot en els trams escolars. 

Incorporació de la perspectiva de gènere: L’ús del vehicle privat és un mitja de transport privat fet servir majoritàriament per homes. Ampliar espais pacificats i saludables en àmbits educatius i de cures, espais especialment feminitzats tenen un clar impacte al benestar i millora de la salut de les dones que d’igual manera quotidianament es mouen molt més a peu. 

Persones o entitats impulsores: AMPA Joan Miró, AFI Entença, AFA Xirinacs, Llar d’Infants Àgora, AVV Eixample Esquerra.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir