Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè respon als objectius del Pla de Barris.
Objectiu del Pla de Barris on es vincula:
A | Enriquir els equips socioeducatius de les escoles.

Millora real de les oportunitats educatives per a tothom

Avatar: Xarxa Veïnal del Raval Xarxa Veïnal del Raval Acceptada

En el Raval tots els centres educatius estan catalogats de màxima complexitat. Per tal d’arribar a una equitat en els resultats educatius  respecte a altres barris de Barcelona -veritable paràmetre de lluita contra la segregació escolar- , és necessari reforçar les plantilles escolars amb personal de suport amb diversos perfils professionals.

En el Raval el percentatge d’alumnes que no assoleixen les competències bàsiques és elevat i la mitjana de població amb estudis de grau superior està per sota de la mitjana de Barcelona.

  • Hi ha una  relació proporcional entre les dificultats d’escolarització que presenta l’alumnat i la necessitat de personalitzar el seu ensenyament: el percentatge d’alumnes que no assoleixen les competències bàsiques és elevat i la mitjana de població amb estudis de grau superior està per sota de la mitjana de Barcelona. Per una altra banda el risc d’abandonament escolar amb el tancament de les escoles el passat curs escolar ha augmentat. Cal personal de suport educatiu  en els centres per oferir suports individualitzats a les aules.

  • És necessària la  presència de treballadors socials i educadors socials així com especialistes de la salut, psicòlegs i logopedes, que detectin problemes de neuroaprenentatge (dislèxia sobretot) normalment de tractament privat i costós, perquè són perfils estratègics en l’atenció de l’alumnat en situació de pobresa.


Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir