En el Raval tots els centres educatius estan catalogats de màxima complexitat. Per tal d’arribar a una equitat en els resultats educatius respecte a altres barris de Barcelona -veritable paràmetre de lluita contra la segregació escolar- , és necessari reforçar les plantilles escolars amb personal de suport amb diversos perfils professionals.
En el Raval el percentatge d’alumnes que no assoleixen les competències bàsiques és elevat i la mitjana de població amb estudis de grau superior està per sota de la mitjana de Barcelona.
Hi ha una relació proporcional entre les dificultats d’escolarització que presenta l’alumnat i la necessitat de personalitzar el seu ensenyament: el percentatge d’alumnes que no assoleixen les competències bàsiques és elevat i la mitjana de població amb estudis de grau superior està per sota de la mitjana de Barcelona. Per una altra banda el risc d’abandonament escolar amb el tancament de les escoles el passat curs escolar ha augmentat. Cal personal de suport educatiu en els centres per oferir suports individualitzats a les aules.
És necessària la presència de treballadors socials i educadors socials així com especialistes de la salut, psicòlegs i logopedes, que detectin problemes de neuroaprenentatge (dislèxia sobretot) normalment de tractament privat i costós, perquè són perfils estratègics en l’atenció de l’alumnat en situació de pobresa.
Compartir