Zona de Baixes Emissions
#baixesemissions Procés participatiu per l’elaboració de l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions
Sessió de debat territorial Zona Llobregat: Sants-Montjuïc, Les Corts i Sarrià-Sant Gervasi
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
La mesura és poc objectiva amb la capacitat contaminadora real dels cotxes. La inspecció tècnica dels vehicles hauria d'incorporar obligatòriament una prova de gasos contaminants (fins ara només es fa la de CO2, però no les de NOx) i a partir d'aquí donar o no donar les etiquetes. Per exemple: amb la normativa que es vol implementar, un cotxe de fa 20 anys que en la inspecció tècnica té una emisió de 0.002% de CO2 no podrà circular però sí ho podrà fer un vechicle de 5 anys d'antiguitat que emet 1.5% de CO2, fet que sembla contradictori. Com he comentat, caldria veure, però, les emissions reals de NOx.
Per una altra banda, també s'hauria de tenir en compte l'ús del vehicle. No és el mateix tenir el cotxe a la ciutat però només utilitzar-lo per sortir-ne o per un ús local puntual, que agafar-lo freqüentment per fer-lo circular per la ciutat. No té sentit penalitzar els cotxes amb poc rodatge dins de la ciutat.
Carregant els comentaris ...