RELACIONS
A vegades jugo una estona amb l'alumnat, proposo un joc quan veig algun alumne aïllat, o participo en propostes que fan.
Observo els estats emocionals, les relacions i conflictes. Després parlo amb les tutores i amb l'equip social.
En general sol haver barreja i juguen a jocs no estereotipats. A vegades també es veuen grups de nois i grup de noies.
Hi ha conflictes, i a vegades els adults hi intervenen, cadascuna amb el seu estil.
Estaria bé tenir un model coordinat entre equip docent altres professionals com l'equip socioemocional i monitoratge del menjador.
Hi ha una comissió específica.
L'alumnat participa en la recollida de material
USOS
L'objectiu de la nostra intervenció al pati és veure i ajudar a gestionar conflictes.
Al pati els infants juguen a jocs de pilota, al sorral, amb cordes, amb caixes de fruita buides, parlen, dibuixen i pinten, fan exercicis corporals com el pi o el pont, corren, ballen.
Hi ha un joc bastant motriu tot i que també hi ha joc sedentari. És habitual que el joc motriu el facin els nois i el sedentari les noies, però amb excepcions.
Experimenten amb terra del sorral, a vegades fan servir estructures del pati que no són de joc, con baranes, rampa, escales, per la necessitat d'experimentar les seves possibilitats corporals.
CARACTERÍSTIQUES
Color blanc de les parets i altres colors de la pintura de parets de l'edifici.
Fa sol a la pista i a l'hort, fa ombra als porxos.
Compartir