Famílies de la Tabor. Treball: transformem els quatre patis de l'Escola Tabor
TRANSFORMEM ELS PATIS DE L’ESCOLA TABOR
DOCUMENT DE TREBALL DEL GRUP DE FAMÍLIES
TEMES IMPORTANTS A TENIR EN COMPTE:
- ÚS - cal prioritzar els usos que donen els infants als diferents espais cada dia i diversos
cops al dia, per sobre de l’ús puntual que en poden fer les famílies o l'escola (concert de
Nadal)
- GÈNERE - evitar imatges sexistes
PATI INFANTIL
QUÈ HI HA.
- ESTRUCTURA
- ZONA PORXOS
- TENDALS
- Hort
PROPOSTES:
- FONT - Ara mateix no n’hi ha
- Hort en funcionament tot l’any (no només quan ho treballen els d’ I 5), hivernacle
- estructures per penjar-se, sobre terra tou/sorra
- en el perímetre: jardineres de fusta amb plantes
- en el perímetre: jardí vertical o paret pintada (tipus escola Ferran Sunyer) o jocs per
aprofitar la paret
- circuit dibuixat a terra x anar amb tricicles (de l'escola)
- tendals per tenir grans superfícies d'ombra - ja n’hi ha
- NO cautxú
PATI CENTRAL
Cal entendre les limitacions que suposa el parking quant a plantació d'arbres i estructures
que necessiten fonaments.
Existeixen humitats a la zona alta del mur.
Finestres menjador perilloses
Es plantegem un possible ús a l’acollida/horari flexible de matí o de tarda - ara mateix
només són al menjador
GRADES
Ús actual:
Seients a les festes i jocs florals.
Esmorzar
Què no ens agrada:
perillositat. Monitores no hi deixen pujar.
Per les festes del col.le queda petit. Aquestes podrien ser a la pista de dalt.
Possibles solucions o canvis:
- possibilitat d'enderrocar (imaginem pressupost alt)
- Forrar amb material tou antilliscant. Cantos amb Pvc.
- forrar amb fusta.
- Tobogan
- Rocòdrom en pendent
- Es pot aprofitar l’interior de les escales per fer alguna atracció (túnels..) o per
emmagatzematge
ROCODROM
És massa petit. Mirar si es pot ampliar.
PISSARRA
S'utilitza? Possibilitat de treure i repetir rocòdrom
EMMAGATZEMATGE
Actualment: Caixes amb material (jocs)
Propostes
Llibreries amb rodes
jocs de taula per joc tranquil
VEGETACIÓ
Actualment: JARDINERES soltes i petites. Les usen per delimitar espais
Propostes: Tant verd com sigui possible
Jardineres - banc com les del pati mig d’escola Ferran Sunyer
OMBRA
Actualment: tendals col.locats per famílies
Proposta: tendals tipus Vela a diferents alçades. Desmontables. Sol, Vent, pluja
TERRA
Actualment:
Taulell d'escacs no s'utilitza. Rellisca, sobretot quan plou, i s'inunda.
No els deixen córrer els monitors del migdia (diferents consignes, perquè mestres sí deixen)
Propostes:
Possibiltat de posar terra en alguna zona o tot.
Descartem cautxú.
Formigó esportiu colors
Joc simbòlic (coves, taules, bancs, estructura de fusta, amagatalls)
Pintar jocs a terra.
Circuit rodejant el pati.
Llits elàstics
FONT
Incorporar-ne una (o dues), acomplament que fa aerosols per a l’estiu?
PILARS
Forrar a mitja alçada amb fusta i incorporar jardinera i banc.
Es poden aprofitar alguns per posar hamaques, o xerxes per a enfilar-se?
PATI SORRAL
Demanda:
- que tots els infants de la Tabor puguin anar al sorral, no només fins a 2n
- Hort en funcionament tot l’any (no només quan ho treballen els d’ I 5). Si no pot ser,
que treguin l’hort i es quedi aquell espai de sorral accessible (ara mateix tancat)
Dubte: Es podria comunicar amb el pati central (Caldria tancar els passadissos)
Pati a dos nivells. Possibilitat de baixar.
ESTRUCTURA
Es pot treure? Es pot vendre?
Es podria pujar al pati d’Infantil o a la part de la pista Claror. (Així al sorral es podrien fer
altres tipus d’activitats o classe amb Àgora altres grups).
Àgora circular o semircular, no taules picnic.
MUR DELIMITADOR DE L’ESPAI
Actualment alt i perillós
Proposta: mur revestit amb fusta que tingui esglaons cap a fora, tipus banc.
FONT - Ara mateix no funciona - arreglar-la!
OMBRA - s’hauria de mirar com toca el sol - cal generar ombra
HORT
Sembla que només es fa servir quan ho treballen els grups d’ I 5.
Espai tancat, inaccessible
Proposta:
Reubicar hort i que se’n faci un ús per part de tots els cursos.
Racó d’aromàtiques.
Taules de cultiu per a tots els cursos
Compostatge
PROPOSTES VÀRIES:
A la paret:
- Rocòdrom a la paret
- jardí vertical - enfiladisses en la paret
- zona de pissarra a la paret
- espatlleres
- Propostes de jocs o musicals a les parets
Al sorral
- cordes penjades per escalar (tenen diferents ‘boles’)
- cuinetes, amb material (l’actual no té res)
- taules, bancs, rodes
- muntanyes de sorra, pont, túnel
- tirolina
- gronxador de roda gran (q hi caben mes infants)
- llits elàstics a terra com els que hi ha a molts parcs, per donar opcions de joc als infants
que no el agrada la sorra
PATI DALT
Ús actual:
Pilota a la pista
Basquet sota el tendal de dalt
Per joc tranquil o seure només tenen la zona de grades on toca molt el sol.
PISTA
reduir la pista i incorporar-hi altres zones de joc.
mides actuals: 42x20m. mides reglamentaries competicio. 25x19
Fer una pista reglamentaria i el que quedi, que sigui zona de sorra.
Tenim pendent rebre els acords amb Claror - No els passa ni Claror ni l’escola
Es pot protegir amb tendals tipus vela la zona central que no es dediqui a pista?
GRADES A AMBDÓS COSTATS DE LA PISTA - hi ha perills
protegir la caiguda des de dalt
forrar les grades amb material tou i antilliscant
grades amb fusta i ombra
Tobogan, rocodrom o cordes en pendent.
ZONA TENDALS
Ampliar zona d'ombra (que es puguin treure i posar)
VERD
- Jardí vertical - enfiladisses en reixa que dona a la resta de patis.
- jardineres en el perímetre
- arbres dins jardineres que tenen bancs al voltant, tipus escola Ferran Sunyer
- “cova” de metall en què creixen plantes i es converteix en tunel verd
ALTRES
- Estructures amb fusta (circuits, piràmide, porxos, taules, bancs)
- Joc desestructurat, lliure, que doni diferents opcions de joc
- possibilitat de joc d’equilibris amb materials de fusta de quita y pon
FONT
- font a paret a diferents alçades
- font que faci aerosols aigua per a refrescar-se a l’estiu
Compartir