Operació atrapa al jove
Es recomana aprofitar els centres educatius com a canal d’informació, utilitzant el temps de classes per fer la difusió dels recursos pels joves. Crear una programació anual de les hores de tutories on figurin les diverses accions possibles amb ,materials i recursos adjunts. La programació ha de ser diversificada depenent del curs acadèmic (1r-4t d’ESO, FPs i Batxillerat).
Dins aquesta programació s’inclourien:
Les visites i experiències a punts JIPs i altres recursos educatius o formatius.
Visites i xerrades a l’aula.
Tutories informatives: informar dels diferents recursos, activitats de coneixença (saber què és vol fer, què es vol estudiar...).
Nota: adaptable a universitats i cursos certificats depenent de les facilitats disponibles.
A més, que hi hagi una comunicació fluida entre el personal que transmet la informació de l'ajuntament i el personal docent.
Creació de mecanismes de control per verificar que s’estan fent les activitats acordades.
Recomanem aquesta acció perquè hem detectat una manca d’informació tant del professorat com de l’alumnat d’educació formal dels recursos educatius presents a la ciutat i també per aconseguir siguin utilitzats de forma activa per poder arribar als joves de forma bidireccional i universal (ja que tots els joves passen pels centres educatius).
Compartir