Es recomana la realització de xerrades informatives als col·legis, instituts i altres centres amb jovent (Espai Joves, Casals de Barri, Sales Joves,....). També es pot fer opcional a equipaments públics (Centres Cívics, Biblioteques, Espais joves,...) amb inscripció prèvia per qui estigui interessat.
La informació que es proporcionarà serà relativa els recursos per a salut mental dirigit als joves. Com per exemple: Konsulta’m, SAIF, Aquí t'escoltem…
A part d’això, informar als joves què és la salut mental i exposar casos mitjançant terceres persones que expliquen les seves experiències.
La composició d’aquestes hauria de ser:
Inici de la xerrada amb una dinàmica sobre gestió emocional proposada per un/a expert/a. (preparades conjuntament amb persones expertes en dinamització i entreteniment.) Ex: Kahoot.
Presentació de la informació de manera clara i concisa.
Informació presentada en format físic de forma esquemàtica, amb un QR que enllaci amb el format web.
Opció de demanar informació més personalitzada i/o una consulta.
A través del QR proporcionat, es podrà demanar orientació individualitzada en el format preferit (telèfon, presencial, correu…).
Opció de penjar la informació donada de forma on-line, per poder accedir sempre a aquesta.
Assegurar la inclusió de la gent amb discapacitats amb l'adaptació necessària dels materials (cecs, sord …)
Les xerrades s'haurien de realitzar de recursivament, no només de manera única. Idalment d’1 a 2 cops l’anys. Realitzades a tots el centres educatius amb presencialitat de joves (com escoles, instituts, espais joves, universitats…) de 12 a 30 anys. Sempre parlant a nivell de ciutat de Barcelona.
Les xerrades les duran a terme dues persones, un expert/a en el tema i una persona que hagi viscut una experiència i la vulgui compartir, prioritzant sempre que siguin joves (peer to peer).
L’impacte serà rellevant a curt termini per la millora de l'accessibilitat de la informació als joves i, per tant, en la millora de la seva salut mental.
Acceptació de l'assemblea: 88,37%
Compartir