Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

L’Ajuntament dona suport a la recomanació sense modificacions. El Fòrum Jove BCN ha obligat l’Ajuntament a reflexionar profundament sobre la comunicació dels serveis i recursos i com arriba la informació.

Fa temps que s’està revisant i reforçant la dimensió de la comunicació de totes aquelles actuacions i serveis municipals en l’àmbit de la salut mental. La lluita contra l’estigma i la necessitat de fer visible la salut mental requereix d’accions concretes que s’han de comunicar i conèixer.

Actualment l’Ajuntament està treballant de diferents maneres: 

  • A les Taules de salut mental dels districtes es difonen proactivament tots aquells projectes i serveis de ciutat i de territori.

  • Fa pocs mesos la Generalitat va estendre 91 Referents de Benestar Emocional Comunitaris (RBECs) d’Atenció Primària de Salut. A Barcelona hi ha el compromís que es treballarà amb Ajuntament la intervenció d’aquestes figures a la comunitat. Entre les seves funcions està ser agents d’informació a la comunitat educativa.

  • Realització de campanyes específiques destinades a aproximar els recursos a la gent jove, amb youtubers i instagramers per la difusió del Konsulta’m.

  • S’ha elaborat un vídeo de curt format sobre el suïcidi a TMB (andana metro).

  • Xerrades i activitats a diferents espais joves, centres cívics i biblioteques.

Actualment s’està treballant en una nova campanya de salut mental i es tindrà en compte les aportacions d’aquesta recomanació del Fòrum Jove BCN prevista pel 2022. Aquesta iniciativa també estarà present als canals i l’espai online amb els serveis i recursos per a joves. S’està treballant per desenvolupar una campanya SEM (Search Engine Marketing) per poder detectar quan es menciona la idea del suïcidi o malestar emocional a les xarxes i que aparegui el número del telèfon de prevenció del suïcidi. L’objectiu és poder apropar el número a persones que el desconeixen i que sàpiguen que existeix aquesta opció. Que vegin que hi ha serveis gratuïts i municipals als quals sí poden acudir.

Aquesta campanya serà constant amb anuncis a OPIS i marquesines tant del telèfon de prevenció del suïcidi com del Konsulta’m, redaccionals o anuncis als diaris, ràdios i difusió per xarxes.

InformAcció - Serveis de salut mental

Avatar: 7a sessió Fase Deliberativa 7a sessió Fase Deliberativa Acceptada

Es recomana la realització de xerrades informatives als col·legis, instituts i altres centres amb jovent (Espai Joves, Casals de Barri, Sales Joves,....). També es pot fer opcional a equipaments públics (Centres Cívics, Biblioteques, Espais joves,...) amb inscripció prèvia per qui estigui interessat.

La informació que es proporcionarà serà relativa els recursos per a salut mental dirigit als joves. Com per exemple: Konsulta’m, SAIF, Aquí t'escoltem…

A part d’això, informar als joves què és la salut mental i exposar casos mitjançant terceres persones que expliquen les seves experiències.

La composició d’aquestes hauria de ser:

Inici de la xerrada amb una dinàmica sobre gestió emocional proposada per un/a expert/a. (preparades conjuntament amb persones expertes en dinamització i entreteniment.) Ex: Kahoot.

Presentació de la informació de manera clara i concisa.

Informació presentada en format físic de forma esquemàtica, amb un QR que enllaci amb el format web.

Opció de demanar informació més personalitzada i/o una consulta.

A través del QR proporcionat, es podrà demanar orientació individualitzada en el format preferit (telèfon, presencial, correu…).

Opció de penjar la informació donada de forma on-line, per poder accedir sempre a aquesta.

Assegurar la inclusió de la gent amb discapacitats amb l'adaptació necessària dels materials (cecs, sord …)

Les xerrades s'haurien de realitzar de recursivament, no només de manera única. Idalment d’1 a 2 cops l’anys. Realitzades a tots el centres educatius amb presencialitat de joves (com escoles, instituts, espais joves, universitats…) de 12 a 30 anys. Sempre parlant a nivell de ciutat de Barcelona.

Les xerrades les duran a terme dues persones, un expert/a en el tema i una persona que hagi viscut una experiència i la vulgui compartir, prioritzant sempre que siguin joves (peer to peer).

L’impacte serà rellevant a curt termini per la millora de l'accessibilitat de la informació als joves i, per tant, en la millora de la seva salut mental.

Acceptació de l'assemblea: 88,37%

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir