per ordenar la zona del passeig
i incloure-ho en el Pla de gestió d’espais de gran afluència.
Diagnosi dels GCC amb kmZero:
• La permissivitat d'afluència massiva a les Rambles és una estratègia de captació de vianants i vehicles (consumidors potencials).
• Activitat econòmica en el passeig central molt desordenada.
• El desordre paisatgístic i la pèrdua d'orientació provoca desequilibris en la densitat de persones, vehicles i usos a diferents zones de Rambles.
• Les crides a consumir (anuncis, captaires, botigues...) no gestionen l'espai o les persones, gestionen diners potencials, doncs l'estratègia és "Quanta més gent, millor" i així més probabilitats de captar els "€€".
• Les concessions (p. ex. quioscs) no compleixen la normativa associada a la seva concessió i venen coses que no poden vendre o ho fan fora del seu espai, i contribueixen menys que la resta de negocis.
• No permanència de vianants a l'espai públic, obligatorietat de pagament per serveis bàsics de l'espai públic, percepció veïnal d'expoli de l'espai públic.
• Les terrasses excedeixen el seu espai permès i tenen elements fixos que a més es deixen instal· lats fora d'horari.
• Les activitats característiques que generen la marca Rambles són les que es realitzen al passeig (part central).
• Hi ha guies turístics il·legals.
• Hi ha massa captador de negocis a l'espai públic.
• Els treballadors mòbils il·legals “canibalitzen” a la competència (legal) pels seus reduïts costos laborals i fiscals.
Compartir