El taller va consistir en el muntatge d'un element de difusió d'informació com és el carro mòbil del Pla d'Acció Municipal durant el matí a dos llocs concrets del districte de Sant Andreu, en llocs propers a l'Avinguda Meridiana. Durant la primera part del matí el carro amb dos dinamitzadors va estar ubicat a la plaça Mossèn Clapés de Sant Andreu, mentre que al migdia es va traslladar la ubicació als Jardins d'Elx de La Sagrera.
L'objectiu de la cita era, d'una banda, validar les principals idees sorgides als debats amb les entitats del districte sobre la situació i el futur de l'Avinguda Meridiana i, de l'altra, recollir algunes propostes genèriques de la ciutadania al voltant de com s'imaginaven la Meridiana en el futur.
Al llarg de la jornada van participar més d'una trentena de persones que varen ser informades de les idees de la diagnosi participativa duta a terme al districte de Sant Andreu i van poder donar la seva opinió al voltant d'aquestes, així com formular propostes de millora de cara al futur.
Les afirmacions derivades de la diagnosi sobre l'ús que fa la ciutadania de l'espai eren aquestes:
- És una via de pas per anar d'un punt a un altre entre els barris de Navas, la Sagrera i Sant Andreu. Els vianants tendeixen a evitar passar per la Meridiana en els seus desplaçaments i si ho fan és perquè realitzen moviments transversals
- L'ús més intensiu de la Meridiana coincideix amb els intercanviadors de transport públic, especialment l'encreuament amb el passeig de Fabra i Puig i la parada de bus de Sant Andreu Arenal
- La vorera mar/Besòs concentra més activitat i més desplaçaments
- És un carrer que no s'utilitza per passejar. No acull activitats d'oci o d'estada atesa la manca d'espais verds i d'ús ciutadà
- És un eix bàsic per a la mobilitat amb bicicleta, malgrat que el carril bici és discontinu i amb obstacles, i que genera problemes amb els vianants
La percepció de la Meridiana tenia a veure amb:
- Idees positives:
Gran, àmplia, connexió, espai públic, transport públic, Can Dragó, accessible.
- Idees negatives:
Soroll, contaminació, il·luminació, vianants/ciclistes, manteniment, trànsit, mobiliari urbà, zones de càrrega i descàrrega.
Les principals opinions que ens van fer arribar els vianants dels dos llocs on va estar ubicat l'estand informatiu foren aquestes:
§ En general d'acord amb la diagnosi
§ Està bé, no volen canvis +2
§ Les voreres estan bé d'ample
§ És una barrera entre nord i sud
§ És una frontera la Meridiana
§ Hi ha gent que va a passejar a Can Dragó +2
§ Els cotxes no respecten els semàfors
§ Les bicicletes o no segueixen el carril bici o aquest està mal marcat
§ Hi ha diferents interessos a cada tram de la Meridiana i això justifica que es facin actuacions particulars
§ A Can Dragó sí que es passeja +2
§ Es considera que la Meridiana des del carrer Aragó cap a mar té un trànsit més pacificat i que a la part anterior pot resultar angoixant pel soroll
§ Des de Fabra i Puig la circulació va millor, està més pacificada
§ A la part superior de la Meridiana, de sortida de Barcelona, es considera que és un lloc de pas i que no ve de gust estar-s'hi ni passejar (també per manca d'espai on fer-ho), no és agradable
§ Hi ha molt de soroll i molt vent
§ Hi ha problemes més importants que no aquest
Vam poder constatar, doncs, que els conceptes amb els quals la gent identifica o percep l'avinguda estan molt generalitzats entre el conjunt de la població. També, la majoria d'afirmacions sobre l'ús de l'avinguda són compartides per gran part de la gent preguntada, tot i que alguna amb algun matís important.
Un cop explicat a cada persona quines eren les idees principals de la diagnosi, se'ls demanava si tenien alguna idea de futur o proposta de millora que volguessin aportar. Així mateix, se'ls recordava el procés de definició del Pla d'Actuació Municipal i com podien participar-hi a través de la plataforma Decidim.barcelona.