Quina escola vols?
-
CC AlbaredaCarrer d'Albareda, 22, 08004 Barcelona, Barcelona, Espanya
-
Alumnes Integrassons12@16 i alumnes d'instituts del Poble-sec. Debat tancat
Obrir els menjadors escolars tots els dies de la setmanaAugmentar les beques menjadorRecuperar la importància de les assignatures humanístiques i artístiques (música, arts plàstiques, etc) al currículum escolarCrear escoles de música municipals als barrisMillorar la urbanització i seguretat de MontjuïcObrir els patis escolars fora de l’horari lectiuPosar pàrquings-bici a les escolesDotar les escoles amb recursos per fer front a l’assetjament escolar (bullying)Crear busos escolars a més escolesIntervencions urbanístiques al Poble-secMillorar la sostenibilitat i la seguretat en la mobilitat escolarPla de foment de l’educació en valorsEducació comunitària i treball educatiu en xarxa als barrisNova xarxa de bus, millora del servei i impuls del bus de barriPla d’educació i cultura per aprofundir la relació entre les pràctiques artístiques i culturals i els programes escolarsAssegurar el dret a una alimentació adequada en totes les etapes de la vidaActa de la trobada
Presentació general i explicació del PAM i els PADExplicació de la sessió: objectius, estructura, temàtiques i metodologia.Debat general: diagnosi + propostesHi ha 3 taules de debat, cada una amb un temaFem 3 grups de 6-7 joves que aniran passant per cada una de les taules, rotant d’una taula a l’altra:Taula A. Com anem a l'escola/institut?- camí escolar (a peu/bici), bicibus- millorar transport públic- accessibilitat (sobretot a Montjuïc)Taula B. Què ens ensenyen a l'escola/institut?- potenciar la motivació- reduir fracàs escolar- programa "èxit"- programes d'integració (esports, cultura, etc.) en l'àmbit de gènere i el d'immigracióTaula C. Què ens agradaria fer a l'escola/institut?- ús de les instal·lacions fora de l'horari lectiu (patis oberts)- creació d'una escola de música- Montjuïc, la muntanya de l'educació i la cultura- fomentar la participació ciutadana infantil i juvenil en la construcció del barri i la ciutatPosada en comú sobre el tema de cada taulaConclusions i agraïments
Compartir