Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Taller-debat del Pla d'Actuació Municipal (PAM)

Febrer
22
2016
  • Palau Macaya
    Passeig de Sant Joan, 108, Barcelona, Espanya
  • 18:30 PM - 20:30 PM CET
OpenStreetMap - Passeig de Sant Joan, 108, Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

El Consell de Ciutat i el Consell Municipal d'Entitats de Barcelona debaten sobre les propostes i el seguiment del procés participatiu del Pla d'Actuació Municipal (PAM)

Acta de la trobada

La primera sessió participativa del PAM amb el Consell de Ciutat ha tingut com a objectiu el debat sobre el document base i el seguiment del PAM. La sessió s'ha dividit en tres moments:

  • Moment informatiu. En el plenari inicial s'ha presentat el resum del document base del PAM, el procés participatiu i la plataforma “decidim.barcelona”.

  • Moment de debat. Les persones assistents s'han dividit en dos grups de treball. Els dos grups han analitzat i han fet propostes de millora respecte: el format del document base del PAM, la plataforma “decidim.barccelona” i el seguiment del procés i de l'execució del PAM i els PAD.

  • Moment de conclusions. Els participants dels dos grups de treball s'han trobat de nou en plenari final per explicar els resultats de cada grup a mode de conclusions i se'ls ha emplaçat a la segona sessió sobre model de ciutat.


Els assistents han assimilat perfectament la dinàmica de treball i han assolit els objectius del taller. Els debats s'han desenvolupat de manera fluïda, s'han respectat els temps i els torns de paraules. En resum, els clima de la sessió s'ha caracteritzat per la cordialitat i l'alt grau d'acord de les propostes.

RELACIONADES AMB EL DOCUMENT INICIAL DEL PAM
Es valora positivament el format, el disseny (infogràfics, imatges, etc.) i l’accessibilitat del document base del PAM.
Es considera que el document està ben estructurat i indexat a partir dels cinc eixos d’actuació.
Els cinc eixos coincideixen amb les necessitats de la ciutat i per tant la priorització dels àmbits d’actuació és correcta.
El foment i la implementació dels mecanismes i processos de participació ciutadana es considera un dels punt fort del document base.
Es planteja la possibilitat de fer una priorització dels temes dins de cada eix.
Es valora positivament que el procés de definició del PAM coincideixi amb el procés d’elaboració de la resta de PAD, ja que dóna valor i coherència als diferents programes dels districtes.
Els terminis que s’han mantingut en la redacció, el lliurament i la difusió del document inicial del PAM han estat adequats. Tot i que el període de recollida de propostes de les entitats ha estat molt curt.
Es tracta d’un document més entenedor que els PAM anteriors.
Cal ampliar i diversificar la difusió del document perquè arribi a la ciutadania en general
S’han detectat desequilibris en la informació rebuda pels referents d’entitats i per les persones no associades del registre ciutadà en detriment d’aquestes últimes. Per això es proposa unificar els criteris i la informació dels canals de comunicació amb els diferents agents.
Tot i que l’estructura del document ha estat valorada positivament, es considera que la distribució dels eixos i dels subapartats dificulta la visualització o la cerca d’alguns temes sectorials com, per exemple, els sectors generacionals (infància, joventut, etc.). Hi ha enunciats poc clars i manquen paraules claus o exemples en els conceptes.
Es proposa una revisió del text del document base tenint en compte els següents temes:
-         Els canvis de terminologia no estan explicats ni consensuats amb els sectors. Ex: discapacitat/diversitat funcional.
-         En un grup de treball es comenta que hi ha conceptes com per exemple, “Bon viure, que està descontextualitzat a la realitat de Barcelona. S’apunta que és un concepte que te sentit a l’Amèrica Llatina però que a Barcelona s’entendria millor els conceptes de “Benestar” o “Qualitat de Vida”.
-        S’apunta que el terme “cura” es percep molt sanitari i poc social.
-         Es detecten redactats amb llenguatge sexista.
Tot i ser un document atractiu per a la vista es considera què és massa llarg i feixuc. El llenguatge del text és massa tècnic, en aquest sentit, es proposa simplificar-lo en un document de lectura fàcil per fer-lo arribar a la ciutadania en general.
Sovint es fan servir sigles per fer referència al Programa d’Actuacions Municipal (PAM) o als Programes d’Actuació de Districte (PAD). Es considera que aquestes nomenclatures són poc entenedores per a les persones no tècniques, per això seria interessant acompanyar-les d’una explicació resumida del contingut.
Tot hi haver una estimació del pressupost global del PAM per anys, es troba a faltar una aproximació pressupostària per cada eix.
Es troba a faltar informació, en el document base, relativa a les diferències d'inversions que hi ha entre districtes.

RELACIONADES AMB LA PLATAFORMA decidim.barcelona
Es valora molt positivament la plataforma digital “decidim.barcelona”, ja que és molt accessible, usable, ràpida, còmode i clara. Permet tenir tot resumit en un sol document.
Es valora positivament que les explicacions estiguin també en castellà.
Una de les potencialitats de la plataforma és que permet compartir les propostes i deliberar-les. Es considera important potenciar aquest fet i no reduir-lo a votacions on es valorin les aportacions en funció de la quantitat de suports.
Aclarir el concepte de “suport”, ja que pot portar a confusió si es considera que els sistema de valoració serà quantitatiu, és a dir, per número de suports rebuts.
Hi ha moltes propostes i pocs comentaris. La millora de la dinamització dels comentaris ajudaríem a la ciutadania a tenir més arguments per donar suport a les propostes
Hi ha propostes que no estan ben traslladades a la plataforma, s'ha de millorar les transcripcions.
Fer servir el nom concret de la plataforma “decidim.barcelona” i evitar el genèric “plataforma digital”, ja que aquest últim és poc aclaridor.
Caldria reforçar la difusió de “decidim.barcelona” perquè arribi a més persones.
Es valora positivament que s’hagi introduït l’etiqueta “organització” per signar les propostes fetes per entitats, tot i així, algunes associacions encara es troben amb problemes per aplicar-la i per assenyalar les aportacions fetes abans de la introducció de l’etiqueta.
Es proposa que les entitats haurien de poder donar suport a les propostes de la plataforma digital.
Incloure una etiqueta específica per a grups polítics municipals per tal d’identificar les seves aportacions i propostes.
Cal tenir en compte que la participació en aquesta plataforma és esbiaixada i pot portar a l’exclusió de determinats col·lectius, ja sigui perquè no tenen els recursos materials per accedir-hi, les habilitats necessàries o perquè desconeixen l’existència de la plataforma.
Ampliar i diversificar els canals de participació per incloure les persones i els col·lectius que per diferents motius no accedeixen a la plataforma digital (per exemple, recollir propostes en centres cívics o altres equipaments).
Es considera important incloure persones que tot i no estar empadronades, resideixen o fan vida a la ciutat.
Disposar d’un enllaç directe i visible des de la pàgina de l’Ajuntament de Barcelona a la plataforma decidim.barcelona.
Millorar la identificació de paraules clau i ampliar els grups de paraules relacionades per facilitar les cerques per temes o àmbits.
Adaptar la plataforma per aplicacions de mòbil i tableta.
Incloure informació sobre la selecció i priorització que es faci de les propostes fetes a la plataforma, argumentant-ne la viabilitat i els motius de les decisions.

RELACIONADES AMB EL SEGUIMENT DEL PAM I DEL PROCÉS PARTICIPATIU
Seria interessant poder detectar els temes i els col·lectius que no estiguin representants en les línies d’actuació del document per tal de motivar-ne la participació i la seva inclusió en els debats del PAM.
Quant als debats previstos, es considera que té més sentit incloure l’àmbit d’adolescència en el debat de joventut que en el d’infància.
Es considera que els debats per franges d’edat (infància, adolescència, joventut) haurien d’adoptar una perspectiva intergeneracional o familiar.
Ampliar els debats a especialistes sectorials, incloent-hi professionals amb experiència en els diferents àmbits.
Ampliar la deliberació sobre temes relacionats amb el procés i les actuacions als consells de barri dels districtes.
Incloure els grups polítics municipals en el procés participatiu de deliberació.
Cal planificar els continguts dels debats i dels diferents espais de participació per evitar repetir qüestions.
Es considera imprescindible definir indicadors que responguin als objectius de l’actuació, que siguin quantificables i que incloguin aspectes qualitatius.
Crear comissions de treball permanent en els àmbit de ciutat, districte i sectorials perquè facin seguiment del PAM i dels PAD i elaborin dictàmens anuals sobre l’execució.
Traslladar els mecanismes de seguiment del PAM als PAD i als programes sectorials.
Aclarir i donar a conèixer de quina manera es prendran les decisions polítiques en la definició de les actuacions i explicar com influiran els resultats del procés en aquesta presa de decisions.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir